grydesvamp skrev:
det er en tændings pistol du tænker på.. et scop kan vise dig signalet fra en sensor og du kan dermed se om det er sensoren der laver vrøvl eller om fejlen ligger et andet sted. (fx i en forsyning til sensoren (5volt?), dårlig stel..)
Der er helt sikkert et par stykker i dit område der har et scop på lager, spørgsmålet er så om du kan lokke dem til at tage målingen.. Hvis du boede heroppe i det kolde nord kunne jeg godt overtales til at sætte mit scope på, Men før vi reelt kan pege på fejlen kræver det jo en reffenence.. fx lidt information fra auto data om sensoren.. eller en anden bil at måle på..
Jeg har købt mig et lille billigt scope på batteri som jeg har leget lidt med (faktisk meget lidt men scopet har en høj "Nice To Have" værdi

)
(Google : Dso nano, seed studio)
Okay, fancy stof - man kommer jo helt tilbage til eltekniktimerne (ikke min force)
Men hvis det skulle være stelforbindelsen til føleren og ikke føler(ne), så burde der vel ikke være en brat forskel på motorgangen når der skiftes mellem sensorne, med mindre begge sensorer er defekte også ?
Det er forresten virkelig dejligt med respons på problemet!