Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:34

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 26 jan 2013, 22:02 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jan 2004, 08:29
Indlæg: 1320
Geografisk sted: Maribo
de 16 ventiler behøver ikke kun betyde effekt, men ved godt at det er en rimeligt stor udskrivning kontra gevindsten..

rent teknisk kan du slippe med et mindre dimensioneret udstødning hvis du får kølet udstødningsgasserne ned, altså er der teoretisk en vægtbesparelse at hente ved at udnytte varmetabet i stedet for at holde på det.

tænker egentlig også generelt vægttuning? procentvis må der jo være en del at hente i det ved f.eks. glasfiber døre mm. og størrelsen gør det jo rimeligt overskueligt at arbejde med :P hvis ikke der allerede i f.eks. i uk er så billige stumper på markedet at det ikke kan svare sig.

_________________
Jeg piller helst ikke ved ting jeg ikke har forstand på.
BORTSET FRA KVINDER!

www.slavteren.tk


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2013, 13:29 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
skovbamsen skrev:
nu var det jo ikke for at hente flere hk ud af den..
ville beholde det org topstykke primært for at starte et sted..
man kommer jo ikke længst i verden ved at kopiere andre, så kommer man kun hvor de er..


Jeg er principielt enig med dig, men her snakker vi om en motor der er fremstillet i 50'erne.. Tror nok at alt der kan prøves ER prøvet nu. Hvorfor starte helt forfra når man nu har påvist de bedste veje at vælge?

skovbamsen skrev:
ang udstødning og mannifold har jeg tænkt det men tror jeg når længere ved at bare pakke det godt ind så EGT forbliver så højt som muligt hele vejen..
overvejer at lave rør i rør trikket under bilen fordi wrapping nok ik holder der..


Glem alt om den original ærteskyder.. Få en ordentlig manifold og udstødning på den. Du kan næsten få 10% ved at skifte udstødningen ud alene..

skovbamsen skrev:
har fundet en elektronisk bensinhane fuel solinoide som kan monteres mellem svømmer og dysse så man kan lukke for benzin 100% i 0grader gasspjældsvinkel under nedbremsning/motorbremsning..


og i tomgang..

skovbamsen skrev:
ang. kilerem kontra tandrem så har en normal kilerem en effektivitet på 92-96% hvor en tandrem ligger på 98% så noget er der at spare
desuden vil man jo samtidig ændre på gearingen så den passer til det område motoren skal arbejde i ..


Igen det er en motor fra 50'erne, der er imho andre steder at sætte ind før..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2013, 17:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Find en gearkasse fra en 1100 motor. Min bror havde en 1275 med 850 gearkasse (kan have været fra en allegro med 13" hjul) . Den gik 160 ved 7000 rpm og brugte benzin derefter. Det hjalp med en 1100 gearkasse. Evt find et sæt 12" fælge så bliver 4 overgear.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 jan 2013, 20:44 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Her er lidt Mini Økonomi guf anno 1976. :)

Billede

Billede

Billede


Billede

Billede

Billede

Billede

Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 feb 2013, 21:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
..og så gik vi i stå :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 feb 2013, 11:02 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 04 mar 2004, 22:30
Indlæg: 91
næ.. men den skal jo også bygges..

og nu er jeg så heldig at mine hænder sider rigtigt så jeg behøver ikke at kun købe det som alle andre har prøvet før..

ik at jeg ikke kan kigge til hva andre har prøvet og fundet sig tilfreds med..


slet ingen der har erfaring med plasma coils..?

_________________
Billede


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 feb 2013, 18:55 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Ville det ikke være smart at skifte til nogle billige benzin dysser og så køre dem med et højt benzintryk for bedre atomisering og mere præcis indsprøjtnings tidspunkt.
Det burde også være nemmer at justere benzin ex så magert at EGT ligger på ex. 850c lige inden noget smelter.
En bedre forstøvning burde give en hurtiger forbrænding og derfor mindre tid til at varme det omgivende metal op så gas temperaturen giver max cylindre tryk vs brandstof mængde.
Måske der også kan spares lidt under koldstart med dysser.
Nemt at styre fuelcut.
Hvad med knaster?

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2013, 19:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
dykkerdahl skrev:
Ville det ikke være smart at skifte til nogle billige benzin dysser og så køre dem med et højt benzintryk for bedre atomisering og mere præcis indsprøjtnings tidspunkt.
Det burde også være nemmer at justere benzin ex så magert at EGT ligger på ex. 850c lige inden noget smelter.
En bedre forstøvning burde give en hurtiger forbrænding og derfor mindre tid til at varme det omgivende metal op så gas temperaturen giver max cylindre tryk vs brandstof mængde.
Måske der også kan spares lidt under koldstart med dysser.
Nemt at styre fuelcut.
Hvad med knaster?


Minien kører med siameserporte, dvs. at en port deles mellem to cylindre. Der er ikke ret mange systemer der kan håndtere dette korrekt uden at den ene cylinder kører magert. Der er noget siamese-kode til Megasquirt, men hvor godt det reelt er ved jeg ikke. Den lette måde er at konvertere til singlepoint indsprøjtning.

Ang. knaster, så kan man faktisk få "scatter" knaster til dem, de har forskellig duration på hver cylinder. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2013, 19:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
TB206HDI skrev:

Ang. knaster, så kan man faktisk få "scatter" knaster til dem, de har forskellig duration på hver cylinder. :)


ok det lyder lidt spøjst , pros vs cons explained ??

EDIT noget med porttider på den delte port ?

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 feb 2013, 22:07 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
luske skrev:
TB206HDI skrev:

Ang. knaster, så kan man faktisk få "scatter" knaster til dem, de har forskellig duration på hver cylinder. :)


ok det lyder lidt spøjst , pros vs cons explained ??

EDIT noget med porttider på den delte port ?

MVH Luske


Jeps, timingen er forskellig på port 1-4 i forhold til 2-3 - dette gælder på både ind og ud.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team