skovbamsen skrev:
nu var det jo ikke for at hente flere hk ud af den..
ville beholde det org topstykke primært for at starte et sted..
man kommer jo ikke længst i verden ved at kopiere andre, så kommer man kun hvor de er..
Jeg er principielt enig med dig, men her snakker vi om en motor der er fremstillet i 50'erne.. Tror nok at alt der kan prøves ER prøvet nu. Hvorfor starte helt forfra når man nu har påvist de bedste veje at vælge?
skovbamsen skrev:
ang udstødning og mannifold har jeg tænkt det men tror jeg når længere ved at bare pakke det godt ind så EGT forbliver så højt som muligt hele vejen..
overvejer at lave rør i rør trikket under bilen fordi wrapping nok ik holder der..
Glem alt om den original ærteskyder.. Få en ordentlig manifold og udstødning på den. Du kan næsten få 10% ved at skifte udstødningen ud alene..
skovbamsen skrev:
har fundet en elektronisk bensinhane fuel solinoide som kan monteres mellem svømmer og dysse så man kan lukke for benzin 100% i 0grader gasspjældsvinkel under nedbremsning/motorbremsning..
og i tomgang..
skovbamsen skrev:
ang. kilerem kontra tandrem så har en normal kilerem en effektivitet på 92-96% hvor en tandrem ligger på 98% så noget er der at spare
desuden vil man jo samtidig ændre på gearingen så den passer til det område motoren skal arbejde i ..
Igen det er en motor fra 50'erne, der er imho andre steder at sætte ind før..