Tydning af rullefeltsudskrift?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#11 Indlæg af HenrikGM »

Ramp rate i dette tilfælde:

Enten forøgelse af belastningen pr tidsenhed (hvor stejl er rampen(kurven))
eller forøgelse af rpm pr tidsenhed, igen hvor stejl er rampen.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#12 Indlæg af John Sahl »

Hvad siger i til denne udskrift? (Eksempelvis korrektionsfaktor og temperatur)

Billede
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#13 Indlæg af K-FINN »

Han har squ ikke været nærrig med varmen på værkstedet
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#14 Indlæg af John Sahl »

K-FINN skrev:Han har squ ikke været nærrig med varmen på værkstedet


Som jeg husker det, så vil du få en forkert visning, men er den lavere eller højere end den burde være?
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#15 Indlæg af K-FINN »

Den bliver højere måling,
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
John Sahl
Admin
Admin
Indlæg: 2105
Tilmeldt: 15 sep 2003, 13:17
Geografisk sted: Borup
Kontakt:

#16 Indlæg af John Sahl »

K-FINN skrev:Den bliver højere måling,


Kan man mon omregne det ved at indtaste i en formel?
Billede
John Sahl Hjælp til import = http://www.autohenter.dk
Billede Billede Billede Billede
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#17 Indlæg af K-FINN »

Det kender jeg ikke, men kan da for sjov skyld prøve taste de tal ind, på en måling, så se hvor meget det flytter sig.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
john 406 turbo
Medlem
Indlæg: 110
Tilmeldt: 30 mar 2005, 17:41

#18 Indlæg af john 406 turbo »

Vi prøvede med min 406 turbo ved René, at smide luft temp fra indsugning ind i rullefelt måling, og det gav +33 hk.
Det var fra 13 grader til ca 42-45 grader.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#19 Indlæg af K-FINN »

Det er squ da rigtig john :-)
Der er faktisk nogle tunere i dk, der mener det er den rigtige måde og måle hk.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
m power
Mester Medlem
Indlæg: 1248
Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49

#20 Indlæg af m power »

Det er jo temperaturen i indsugningen som er den der blandes i kompresitionskammeret og derfor burde det også være den temperatur man indtaster.
Men den temperatur vil jo konstant ændre sig på et rullefelt, og derfor er det jo noget nemmere at indtaste rumtemperaturen.
Men temperaturen vil jo så være en helt 3 når den kommer på gaden, så det er nok hip som hap om det er det ene eller det andet.
Besvar