Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 23:07

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Mester Medlem

Da jeg langt om længe fik mig taget sammen til at slå hul på mit gulv(hvem fanden har blandet det hårde beton).Når jeg nu skal havde feltet ned i hullet stiller man det så på gummi klodser eller skruer man det direkt ned i gulvet.
Det er et gammelt bremse felt med lette rulle ved ikke om det har noget at sige ved montering

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Medlem

Hvis du har noget gummi at stille det på er det da en god ide, det tager de værste rystelser ( og måske lidt resonans), hvis der er lidt ubalance,de gamle HPA felter stod på nogle 15-20 mm tykke gummiklodser, alle de felter jeg igennem tiden har haft har stået direkte på beton, det har ikke givet nogen problemer

Hvad er det forøvrigt for et felt du har, og hvor i landet ????

Otto

Titel:
Mester Medlem

det er et H H (hans og haugård maskinfabrik) tror jeg det hed.
Det er et felt jeg købte for relativ små penge kunne ikke bygge noget til samme pris. Jeg kommer fra åbenrå. feltet skal kun bruges til at lege med min egen bil i stedet for at skulle justere på lande vej

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Hvad er størrelsen på dine ruller?

Titel:
Mester Medlem

Det er nogle små ruller på 21 cm i diameter. Bremsen på feltet er 2 kraftige skiver som bliver styret af noget luft tryk. Planen var at bygge noget vandbremse på af en art

Titel:
Senior Medlem

Geografisk sted: fyn kerteminde
Lars PH skrev:
Det er nogle små ruller på 21 cm i diameter. Bremsen på feltet er 2 kraftige skiver som bliver styret af noget luft tryk. Planen var at bygge noget vandbremse på af en art

Lyder som et magen til det jeg har.... 35mm aksel ? Skiver med større diameter end rullen?

Har haft en std polo 1,3 på det felt, kunne starte den i 2nd gear og køre den ud i max rpm i 4 på ca 4-5 sek..... Der er stort set ingen enerti i det felt :grr:

Titel:
Mester Medlem

Det er på ingen måde et eneti felt. Hver rulle vejer 35 kg. Men det skal også kun bruges til at kunne bremse bilen så man slipper for at køre på landevejen med en bil uden plader. At bilen så engang i mellem måske for lov at køre 200 meter på vejen ved midt hus for at teste er så noget andet. Bremsen incl at lave hul i gulvet og støbe arbejde kommer til at stå mig i under 3000 kr. For de penge kan jeg ikke holde meget bil på plader for som jeg kan lege med.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time