TB206HDI skrev:
HenrikGM skrev:
Tip;
Køb en kugleventil af den type der kan adskilles.(nogle er presset sammen!)
Op i drejebænken med huset, og lav lidt mere plads aksialt til de originale teflonringe, så kører det ret let.
Der er nogle syncroniseringsissues da der typisk er slør på flere grader i kuglens drev til håndtaget. Det skal løses, ellers bliver det noget hø at syncronisere.
Det bliver dog tungt og klodset, både i egenvægt, og enerti når det skal bevæges hurtigt.
For ca. 20år siden kørte der en folkeracer, en Vauxhall Viva 2,3 med kugleventil spjældhuse og bensinindsprøjtning baseret på en dieselrækkepumpe linket til spjældet. Kørte faktisk helt ok, systemet taget i betragtning. Mener han hed Robert, men det er laaangt væk i hukommelsen.
Æv flere graders slør - ja der røg den ide

Må i tænkebox, det *må* være muligt at lave noget selv for få midler..
Det er det da også. Har du adgang til en drejebænk til 5k, og en fræser til samme pris, så kan det laves på en weekend. Learning by doing.
guillotinespjæld, butterflys, andre c-c mål, osv. bare kom igang. Det at bygge det er det halve af underholdningen.
Kugleventilernes slør kan godt fikses, men igen er du ude i bearbejdning. Kommer langt med et stykke materiale og en fil(og fil chaufførbevis)
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!