Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 03:45

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 16 sep 2012, 20:29 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 31 jul 2006, 18:03
Indlæg: 36
Hej Turbohoveder

Jeg er den heldige vinder af en gammel sportsvan med en 2.2TD motor i (3c-te). Den gamle motor gav op og og en "ny" er hentet ved Egon. Men nu til sagen kerne: Vil det kunne lade sig gøre at fremstille en turbo som har turbineside fra en ct09 og kompressorside fra en ct12? Jeg har set mods hvor de tager en ct12 turbo og tilpasser en ct09 turbineside ( bore "hullet" større ), men vil det ikke give samme effekt at bruge en std. ct12?
Grunden til jeg kigger på en "opgradering" er at jeg kunne godt tænke mig at trykket kom lidt før ( eller samtidig ), men holder lidt længere oppe i omdrejningerne, det er som om den mister pusten.

Hygge
/ Alex


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 16 sep 2012, 22:21 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Der er mange ting der kan lade sig gøre med lidt håndværk. Nemmest selvf. hvis der er gods nok til at "bore" den op.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2012, 15:48 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 31 jul 2006, 18:03
Indlæg: 36
HenrikGM skrev:
Der er mange ting der kan lade sig gøre med lidt håndværk. Nemmest selvf. hvis der er gods nok til at "bore" den op.


Ja, men hvis du bore den op, vil det så ikke give det sammen som en "ren" ct12'er? Det vil jeg da mene det gør.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2012, 17:51 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
De ct9 der sidder på 4efte har rene monteret flere med ct20 hjul.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2012, 18:03 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 31 jul 2006, 18:03
Indlæg: 36
K-Finn: Jeg er bange for et ct 20 hjul bliver for stort, det er trods alt kun til en 2.2td motor


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2012, 18:07 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
tror jeg ikke. prøv hør rene

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 sep 2012, 22:15 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
ernst_himsel skrev:
HenrikGM skrev:
Der er mange ting der kan lade sig gøre med lidt håndværk. Nemmest selvf. hvis der er gods nok til at "bore" den op.


Ja, men hvis du bore den op, vil det så ikke give det sammen som en "ren" ct12'er? Det vil jeg da mene det gør.


Ikke nødvendigvist. kræver øvrig geometri er magentil, hvilket det nok næppe er.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team