ct 9/ct 12 Hybrid

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
ernst_himsel
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31 jul 2006, 19:03

ct 9/ct 12 Hybrid

#1 Indlæg af ernst_himsel »

Hej Turbohoveder

Jeg er den heldige vinder af en gammel sportsvan med en 2.2TD motor i (3c-te). Den gamle motor gav op og og en "ny" er hentet ved Egon. Men nu til sagen kerne: Vil det kunne lade sig gøre at fremstille en turbo som har turbineside fra en ct09 og kompressorside fra en ct12? Jeg har set mods hvor de tager en ct12 turbo og tilpasser en ct09 turbineside ( bore "hullet" større ), men vil det ikke give samme effekt at bruge en std. ct12?
Grunden til jeg kigger på en "opgradering" er at jeg kunne godt tænke mig at trykket kom lidt før ( eller samtidig ), men holder lidt længere oppe i omdrejningerne, det er som om den mister pusten.

Hygge
/ Alex
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#2 Indlæg af HenrikGM »

Der er mange ting der kan lade sig gøre med lidt håndværk. Nemmest selvf. hvis der er gods nok til at "bore" den op.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
ernst_himsel
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31 jul 2006, 19:03

#3 Indlæg af ernst_himsel »

HenrikGM skrev:Der er mange ting der kan lade sig gøre med lidt håndværk. Nemmest selvf. hvis der er gods nok til at "bore" den op.


Ja, men hvis du bore den op, vil det så ikke give det sammen som en "ren" ct12'er? Det vil jeg da mene det gør.
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#4 Indlæg af K-FINN »

De ct9 der sidder på 4efte har rene monteret flere med ct20 hjul.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
ernst_himsel
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31 jul 2006, 19:03

#5 Indlæg af ernst_himsel »

K-Finn: Jeg er bange for et ct 20 hjul bliver for stort, det er trods alt kun til en 2.2td motor
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#6 Indlæg af K-FINN »

tror jeg ikke. prøv hør rene
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#7 Indlæg af HenrikGM »

ernst_himsel skrev:
HenrikGM skrev:Der er mange ting der kan lade sig gøre med lidt håndværk. Nemmest selvf. hvis der er gods nok til at "bore" den op.


Ja, men hvis du bore den op, vil det så ikke give det sammen som en "ren" ct12'er? Det vil jeg da mene det gør.


Ikke nødvendigvist. kræver øvrig geometri er magentil, hvilket det nok næppe er.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar