Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 04:56

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Hej alle.

Jeg har i April måned sat en bådbygger på et projekt for mig, nemlig at producere glasfiber dele til mig. Eneste kriterie for ham var at jeg skaffede prototypen af de dele der skulle laves i glasfiber. Dvs han skulle først lave formen, og derefter støbe selve glasfiber delene.
Det drejer sig om 2 døre, 2 klapper, og 2 forskærme.

Hvor lang tid bør dette tage at producere - nu 4mdr efter er han stadig i tvivl om han når at få det færdigt inden vi rammer september - et eller andet sted synes jeg sgu der er gået MEGET lang tid. Fra starten spurgte jeg ham om 2mdr var realistisk at satse på, og det mente han da, men han ville ikke love det. Nej tak for kaffe det skal jeg da love for :wow:

Hvad siger I, har han været en NØL til at få lavet de dele, eller tar sådan noget bare så lang tid, hvis der skal kræses lidt om det. Jeg har MEGET høje forventninger til pasformen nu hvor der er gået så lang tid, og jeg har jo ikke lyst til at presse på, af frygt for at han sløser med finishen.

Jeg har været så "dum" at betale hen ad vejen, fordi jeg så var sikker på pengene ikke blev brugt til noget andet. Nu i bagklogskabens lys kan jeg jo godt se at motivationen er større hvis ham der laver det har noget at se frem til, fremfor at få betaling up front, og skal knokle bagefter.

Mvh Carsten, som ikke nåede at få delene klar til DHB, og heller ikke når at få dem klar til Holeby 1. sep. :grr:

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Lolland, Danmarks "Californien"
Du ka også få lavet din ting i kulfiber, det koster lidt mere.Men ser også bedre ud ;-) www.jpc.se

Alt ka lade sig gør, det "umulige" tager bare lidt længer tid...

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
Det burde ikke tage så lang tid. Så pres du ham hellere noget mere, eller find en anden der kan lave det til dig.

Titel:
Senior Medlem

John Sahl skrev:
Det burde ikke tage så lang tid.

Kommer da klart an på den oprindelige aftale og om det skal laves swurt eller med regning..

Titel:
Admin
Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Borup
TB206HDI skrev:
John Sahl skrev:
Det burde ikke tage så lang tid.

Kommer da klart an på den oprindelige aftale og om det skal laves swurt eller med regning..

Jeg kan ikke se hvorfor der skal være forskel om det er med eller uden regning, en aftale er vel en aftale.

Bortset fra det, så har du ret.

Titel:
Medlem

Kulfiber er dyrere og derfor valgte jeg glasfiber, alene med glasfiber kan jeg lette vægten på delene med 65% ca.

Men spørgsmålet gik jo også mere på om hvor lang tid sådan en omgang burde ta. Vi starter i April, og jeg siger at delene skal være klar til DHB, dette vil ha prøve, og mener det kan lade sig gøre, men vil ikke love det. Nu har vi snart september, og delene er først ved at blive sat sammen nu. Eftermit hovede er det en fordobling af leveringstiden, og havde han sagt fra starten der ville gå 4 måneder, havde jeg jo vidst det ikke ville blive klar til sæsonen, og så havde jeg jo nok brugt mine penge på nogle andre forbedringer jeg ku bruge i år.

Det jeg frygter lidt er at han bare har taget mere arbejde ind, og lavet det først, hvilket er pisse irriterende da meningen jo var at pengene skulle bruges på noget jeg kunne forbedre min bil med til DHB. Nu bliver det så først til næste år, det må jeg jo bare ta med - men når der så er gået så lang tid, bør jeg vel også kunne forlange at skidtet passer 100%, og der ikke er noget der skal tilpasses yderligere bagefter.

En anden grund til jeg er en smule bitter, er at de oprindelige dele har taget skade af at have været brugt som prototype til formene. Ikke kun lakskader, men ved adskilning er delene blevet bukket i hjørnerne, der har været en vinkelsliber inde og ramme kanterne, så nu er delene begyndt at ruste, og den normale afrundede false er blevet til en skarp kant nogle steder. :roll:

Titel:

Du kommer alligevel ikke til at spare noget videre på vægten ved skifte til kulfiber, så længe der er tale om håndoplæg... Så et fint valg i min verden.

Jeg vil mene at en uge per del burde have været muligt hvis det er sådan lidt on/off arbejde.

Hvor meget skulle sådan noget koste?

Titel:
Medlem

Jeg har så fundet ud af han mest roder i weekenden med det, og det undskylder naturligvis for en del af den tid der er gået, jeg fik lige en snak med ham og fik redegjort for nogle ting jeg var lidt undrende overfor. Dog vil jeg stadig konfrontere ham med de beskadigede blikdele han fik lov at bruge som prototype.

Normalt omkring 11.000kr for sådan en omgang, men pga jeg selv kom med blikdele og igennem en bekendt osv, fik jeg det til en mere attraktiv pris.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time