Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 21:24

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 31 jul 2012, 20:30 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2005, 16:41
Indlæg: 110
Hvad er effekten af at bruge en sugeknast kontra turbo knast på en turbo motor.
Min 406 turbo sidder der pt en knast fra en 205 1,9 gti, men vi kan ikke helt bestemme om en turbo knast fra catcams vil ændre motorens moment og effekt.
Motoren er xu10j2te som sidder standard i bilen, dog ændret en del.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2012, 00:13 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 14 nov 2006, 03:09
Indlæg: 369
Geografisk sted: Kbh
Har du ikke nogle tal på de knaster ?

_________________
Nissan 200sx


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2012, 11:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 245
Det er vist noget med at knaster til turbomaskiner så vidt muligt skal være uden overlap, da turboen ellers vil trykke luften direkte igennem forbrændingen, med effekttab til følge, hvis der er overlap på knasterne. Dvs så indsugning og udstødningsventilerne er åbne på samme tid.
På en sugemotor er det ikke noget problem da motoren sjældent danner et overtryk på mere end 0,1 bar i indsugningsmanifolden, så der kører man bare på med skarpe knaster med lang åbningstid for at få mest mulig effekt ud af det. Så er der så tomgangs problemet at tænke på bagefter :)...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2012, 14:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
det er en gammel vandrehistorie der nok aldrig helt har passet.... langt de fleste turbomotorer har mere udstødningsmodtryk end ladetryk.
mange turbobiler og turboknaster er solgt på hvor tidligt der kommer ladetryk. ikke på max literydelse. prøv bare en sugeknast.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2012, 18:42 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2005, 16:41
Indlæg: 110
dykkerdahl skrev:
Har du ikke nogle tal på de knaster ?

Jeg kan ikke finde nogle data på 205 1,9 gti knast, men data på catcams knast findes på deres hjemmeside her :
http://www.catcams.co.uk/acatalog/info%5f4900360%2ehtml

Som bilen køre i dag, så laver den 303 hk og næsten 400 nm ved 5500 omdr. men vi skal have udstødningshus huset skiftet til en der er lidt mindre A/R 0,48, således turboen spoler op lidt før.
Turboen er T3T04 fra René samt det nye udstødningshus.

Det vi går og snakker om hvad der vil ske ved at skifte knasten til en turbo knast, sådan motor mæssigt.

Vil turboen kunne lave tryk hurtigere med turbo knasten end suge knasten?
Vil effekten og momenter ændres meget ved at skifte?
Ved godt i sidste ende er der kun en måde at finde ud af det, men 4000-5000 kr. Er også en slags penge, hvis det ikke ændres mærkbar.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2012, 18:46 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2005, 16:41
Indlæg: 110
PS!

I England er det meget brugt at bruge en 205 1,9 gti kat knast, men vi ved ikke hvilken en min er.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2012, 18:56 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
mener du at motoren laver max moment og ydelse ved samme omdrejningstal? for så er der nok noget galt...
hvis du vil have en traktormotor, der laver masser af moment ved lave omdrejninger og lav topeffekt. så skal du ikke bruge en vild sugeknast.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2012, 19:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
på en cosworth med T3 ar .48 udshus vil jeg nok påstå at udshuset er ved at være på det sidste ved den effekt. et .55 er også på markedet.

men det er alt efter hvad man ønsker af sit opsæt.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2012, 19:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2005, 16:41
Indlæg: 110
møffe skrev:
på en cosworth med T3 ar .48 udshus vil jeg nok påstå at udshuset er ved at være på det sidste ved den effekt. et .55 er også på markedet.

men det er alt efter hvad man ønsker af sit opsæt.


Husk bare at min motor er en 8v og ikke 16v som Cosworth.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2012, 20:00 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 30 mar 2005, 16:41
Indlæg: 110
lqs skrev:
mener du at motoren laver max moment og ydelse ved samme omdrejningstal? for så er der nok noget galt...
hvis du vil have en traktormotor, der laver masser af moment ved lave omdrejninger og lav topeffekt. så skal du ikke bruge en vild sugeknast.
MVH søren


Næsten Søren.
Max hk ved 5442 omdr og max moment ved 5297 omdr.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 46 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team