Hvor få man synet turbobiler på fyn?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
hellbound1972
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17 okt 2009, 12:20

Hvor få man synet turbobiler på fyn?

#1 Indlæg af hellbound1972 »

drejer sig om en ford sierra cosworth 4x4 hvor der er monteret større intercooler samt turbo. der eksistere rullefelts atest på bilen.
min kollega har prøvet 2 syningssteder, hvor han er blevt afvist.
Mads B (dk)
Mester Medlem
Indlæg: 1402
Tilmeldt: 02 okt 2003, 10:19
Geografisk sted: Fredericia
Kontakt:

#2 Indlæg af Mads B (dk) »

Man piller nok stumper af til den ligner standard.... bøvlet ja..... men sådan er det at køre på "grænsen" af reglerne.
Billede
Brugeravatar
Captain Slow
Mester Medlem
Indlæg: 1340
Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
Geografisk sted: Horsens

#3 Indlæg af Captain Slow »

det krævel egnetheds attest fra producenten, og en ny emmisionstest, at få synet den slags med loven på sin side ? :reading:
I love everything thats fast enough to do something stupid with
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#4 Indlæg af Wildert »

Hvad er basis for afvisningen? Det var måske en ide at udbedre dette...
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
hellbound1972
Indlæg: 6
Tilmeldt: 17 okt 2009, 12:20

#5 Indlæg af hellbound1972 »

Wildert skrev:Hvad er basis for afvisningen? Det var måske en ide at udbedre dette...


de ville bare ikke have noget med bilen at gøre. de nægtede at tage den til syn!
Wildert
Mester Medlem
Indlæg: 1673
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Geografisk sted: Nær Roskilde
Kontakt:

#6 Indlæg af Wildert »

Ja ok, så er det sgu' op ad bakke...
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally
svan
Senior Medlem
Indlæg: 329
Tilmeldt: 12 jan 2005, 22:43

#7 Indlæg af svan »

nu skriver du ikke noet om årgang, ej heller hvad stumper der monteret, men du er vel ikke så heldig at den læner sig op ad RS 500, for at have noget at henvise til.
Fik selv synet min XR3I for år tilbage, ved at henvise til RS turboens opbygning, med afdrejede stempler og så videre, havde så medbragt dokumentation i form af fotos gennem projektet og den org tillægsbog til RS, samt udskrifter fra fstyr, han peb, men synede den :mrgreen:

svan
Nu: Golf 3 TDI med BOV og box
Før: MK3 XR3I med turbo og SYN
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#8 Indlæg af Jakobsen »

Syntes det lugter lid hvis de slet ikke vil røre den pga, en anden turbo og ic med mindre det ligner noget gt45 og 100mm front Mont ic :)

Prøv at poste billede af bil og motor rum
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

Jakobsen skrev:Syntes det lugter lid hvis de slet ikke vil røre den pga, en anden turbo og ic med mindre det ligner noget gt45 og 100mm front Mont ic :)

Prøv at poste billede af bil og motor rum


Hvorfor, det er lige meget om det er en en GT28 eller en GT45, det kan ikke synes, men mindre du har de rigtige papirer
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#10 Indlæg af Jakobsen »

Det kan sagtens synes ! For du må godt udskifte din turbo med en ikke orginal turbo ! Den skal bare ikke syne af ombygget. Hvis det ser orginalt ud kan det godt.

Ellers ville vi da have et problem hvis alle motor stumper skal være 100% orginal, og ikke være en kopi af orginalen..

Tvivler på Finn's lokale syns mand kigger efter stel nr på turbo ! Har da aldrig hørt om folk der kigger numre efter..

Omkring ic så kræver det papir, ved ikke om en RS500 i alu kan bruges ? Det er jo en slags orginal :)
Besvar