zky skrev:
[
Jo der er sådan en, jeg er også godt klar over at det ikke er toppen af poppen - men da cylindergangen ikke var spejlblank, tænker jeg at det skulle være nok til et "næsten" godt resultat - i hvertfald ikke noget der er SÅ galt som nu
Som sagt, så siger jeg ikke det er eneste årsag, men den 3vingede ting gør mere gavn til at røre tectyl op med, end at fræse rundt i boringen med den.
Overfladen er alt alt for glat med den, og det forårsager iflg stempelringsproducenterne at ringene ikke seater korrekt.
http://www.boost-it.dk/default.asp?page ... projekt=55
Første billeder viser overfladen med korrekt overflade, efter indkøring som den skulle se ud ifht stempelringsspecs. Motoren har kørt +300kkm.
Nedenstående er forsøg på at hone til en overflade der bliver til den samme efter nogen tid.
Der skal gåes overraskende hårdt til makronerne med en sunnen håndholdt hone magen til den der sidder i en honemaskine, og der blev det tydeligt for mig at den 3vingede i bedste fald er spildt tid.
Først en 100 sten og 10 strokes med en 300sten fuldt af rengøring gav det nederste resultat.
Jeg brugte den 3vingede til sidst med 3 stykker scotchbrite monteret på stenene til at tage slibegraterne med. Det gjorde en tydelig hørbar forskel på stemplets bevægelse i boringen, men ikke rigtigt målbare ændringer i RaRz værdien.
_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!