Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 18 jul 2025, 17:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 26 maj 2012, 20:34 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Indlæg: 786
Geografisk sted: Ribe
En fin salgstale :-)

Hvad er jeres holdinger til sådan noget?

http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=48199

_________________
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 27 maj 2012, 08:39 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
needspeed skrev:
En fin salgstale :-)

Hvad er jeres holdinger til sådan noget?

http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=48199


Sjovt emne der bringer mange diskussioner frem :rock:

Man kan stille sig selv nogle spørgsmål:

1: Det produkt er ikke solgt til industrien i noget nævneværdigt omfang. Hvorfor ikke? Man skulle tro industrien ville opkøbe virksomheden, eller produktet i stort omfang.

2: De tester bæreevne på siden af en rulle imod en lejering der er revet. Hvilken situation i motor/gear simulerer de, som er tilsvarende?

3: Hvis det passer at de nedsætter friktionen med 50%, hvordan bliver gearskiftet så bagefter?(hvordan virker en syncromeshring)

4: Hvad med våde koblingssystemer, feks motorcykler?

5: Er der nogle motor/gear konstruktioner i dag, der har så specielle smørekrav at ejeren selv skal formulere sit smøremiddel, hvis ja, hvilke?
(Der findes måske sådanne eksempler)

6: Er der nogle bagdele ved produktet, isåfald hvilke?

7: Additivsystemer i smøremidler er et kompromis mellem ret komplicerede kemiske forbindelser mod metaloverfladerne, som ofte er en balance. Tilsætning af additiveringssystemer på slidte olie, feks i skibsindustrien, sker under laboratorie kontrol for at sikre balancen ikke forskydes. Hvorledes sikres additivbalancen efter påfyldning af dette produkt?

Osv.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2012, 11:01 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Hvis en bil kunne overholde emmision ville dette eller lignende produkt nok være og finde på hverdags biler

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2012, 11:31 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 15 apr 2008, 15:59
Indlæg: 470
Geografisk sted: I æ corolla.
Sjovt nok har vi lige haft en test af overnævnte på skolen.
Der blev lovet mindre transmissions tab med denne olie og den blev testet på 3 biler på rulle felt på skjern teknisk skole.

Olien lavede ikke nogen målbart på rullefeltet.
Men samtlige biler det blev hældt på fik et betydelig lækere gearskift, og en stoppede med at hyle fra 5 gear.

_________________
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2012, 12:12 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
8. industrien lever ikke af at lave tingene så de holder evigt

9. hvis kostprisen bliver for høj på det enkelte produkt sammen med det ikke går i stykker så kan industrien ikke overleve.

har set dette opsæt IRL. og det giver bare noget at tænke over.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2012, 12:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Sjovt, hvordan fremkommer et "lækre" gearskift ved at hælde noget i olien der fjerne friktion? Eller fjerner den det kun i rullelejer(som dancooil ikke tester)?

Måske lever industrien ikke af at lave ting der holder evigt, men der findes produkter der har så lange garantiforpligtelser, så det reelt er det samme som evigt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2012, 18:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
ofte kommer ting som matriale valg og tolerancer ved alle arbejdstemperature ind i billedet ved høj holdbarhed og hvilket miljø før hvilken olie de køre i.

hvorfor høre man feks aldrig noget om 100% vedligeholdsfri ting over feks 100år.

ved feks bilforhandlere så er reservedels afdelingen indtægtskilden. så værkstedet og sidst salg af biler. hvad sker der hvis man bygger et produkt som ikke går i stykker eller behøver vedligehold.

hvorfor designer man en olie, når man lige så godt kunne nøjes med en mineralsk olie uden nogle spicifikationer ?

kunne disse designede olier indeholde nogle midler som er udregnet fra et økonomisk grundlag hvor både holdbarhed og økonomi er i højsæde. hvad ville ske hvis den alm forbruger skulle betale 150kr mere (+ afgifter og avance) pludseligt ville produktet være svære at sælge, sammen med at behovet for udskiftning ville måske falde. dette er dårlig forretninig, lige som at lave et produkt der ikke har behov for service og vedligehold.

ellers kan det være at produktet indeholder noget som ikke må sælges som et færdigt produkt, men må godt sælges som tilsætning hvem ved. men helt at afskrive det... på den anden side, jorden har også været flad, og center for universet som bestod af Asgård Midgård , Udgår og Hel

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2012, 18:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
dobbelt post. :cooking:

men syntes bestemt sådanne produkter er spændne.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2012, 19:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 jul 2006, 22:41
Indlæg: 671
Geografisk sted: Holstebro
møffe skrev:
ved feks bilforhandlere så er reservedels afdelingen indtægtskilden. så værkstedet og sidst salg af biler. hvad sker der hvis man bygger et produkt som ikke går i stykker eller behøver vedligehold.

Så køber folk fabrikkens nye model i stedet for at købe konkurrentens. Service omkostninger og frekvens er et konkurrence parameter når vi snakker biler og rigtige reparationer før bilen er blevet "gammel" falder ikke i god jord hos kunderne. Fabrikkerne lever af at sælge nye biler til tilfredse kunder ikke af at holde liv i kundernes gamle biler. Moderne biler er faktisk generelt utroligt slidstærke i dag, når vi ser bort fra div konstruktions bummerter.

Motorolie er et dejligt uhåndgribeligt emne (ligesom f.eks når Hifi nørder kloger i kabler), hvor det hele er mere baseret på tro end reel viden, hvilket selvfølgeligt udnyttes af sælgere og marketings folk. Der har af samme grund vist været "snake oil" sælgere (hvis "ukendte" produkter altid har fantastiske egenskaber) siden Ford T var det nye hotte.

Min grundholdning er stadigt at bilejeren tit er langt mere følsomme/hysteriske med olievalget end motoren i bilen reelt er. Med mindre vi da er ude i en helt specielt ekstremt behov. :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 maj 2012, 20:29 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 31 jul 2006, 18:03
Indlæg: 36
Jeg kan kun sige at:
1. jeg bruger det som tilsætning til diesel i min 2.2td toyota motor, og dette har ændret motorgangen - jeg synes til det bedre.
2. jeg brugere deres "WD40" og er meget tilfreds, det er meget bedre end WD og koster det samme - bortset fra det virker, hvilket WD ikke gør i min optik
3. Har engang tilsat det gearolien i et snækkegear og der faldt strømforbruget på motoren i tomgang.
4. Bruger det også som tilsætning til motorolien, men det er ren overtro. Kan umiddelbart ikke mærke nogen forskel, men hvad skulle jeg også kunne mærke? det kræver vidst noget avanceret test og opmåling gennem lang tid.

Det er min erfaring - Men der er ligeså mange meninger om dette produkt som der er folk der skruer.

/Ernst


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team