Danco Oil - addiktiv

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
Brugeravatar
needspeed
Mester Medlem
Indlæg: 786
Tilmeldt: 08 jan 2006, 19:50
Geografisk sted: Ribe

Danco Oil - addiktiv

#1 Indlæg af needspeed »

En fin salgstale :-)

Hvad er jeres holdinger til sådan noget?

http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=48199
Husk at man aldrig må lukke røgen ud af elektronikken!!
Da det ikke virker uden..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

Re: Danco Oil - addiktiv

#2 Indlæg af HenrikGM »

needspeed skrev:En fin salgstale :-)

Hvad er jeres holdinger til sådan noget?

http://www.bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=48199
Sjovt emne der bringer mange diskussioner frem :rock:

Man kan stille sig selv nogle spørgsmål:

1: Det produkt er ikke solgt til industrien i noget nævneværdigt omfang. Hvorfor ikke? Man skulle tro industrien ville opkøbe virksomheden, eller produktet i stort omfang.

2: De tester bæreevne på siden af en rulle imod en lejering der er revet. Hvilken situation i motor/gear simulerer de, som er tilsvarende?

3: Hvis det passer at de nedsætter friktionen med 50%, hvordan bliver gearskiftet så bagefter?(hvordan virker en syncromeshring)

4: Hvad med våde koblingssystemer, feks motorcykler?

5: Er der nogle motor/gear konstruktioner i dag, der har så specielle smørekrav at ejeren selv skal formulere sit smøremiddel, hvis ja, hvilke?
(Der findes måske sådanne eksempler)

6: Er der nogle bagdele ved produktet, isåfald hvilke?

7: Additivsystemer i smøremidler er et kompromis mellem ret komplicerede kemiske forbindelser mod metaloverfladerne, som ofte er en balance. Tilsætning af additiveringssystemer på slidte olie, feks i skibsindustrien, sker under laboratorie kontrol for at sikre balancen ikke forskydes. Hvorledes sikres additivbalancen efter påfyldning af dette produkt?

Osv.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#3 Indlæg af K-FINN »

Hvis en bil kunne overholde emmision ville dette eller lignende produkt nok være og finde på hverdags biler
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
-Pedersen-
Senior Medlem
Indlæg: 470
Tilmeldt: 15 apr 2008, 16:59
Geografisk sted: I æ corolla.
Kontakt:

#4 Indlæg af -Pedersen- »

Sjovt nok har vi lige haft en test af overnævnte på skolen.
Der blev lovet mindre transmissions tab med denne olie og den blev testet på 3 biler på rulle felt på skjern teknisk skole.

Olien lavede ikke nogen målbart på rullefeltet.
Men samtlige biler det blev hældt på fik et betydelig lækere gearskift, og en stoppede med at hyle fra 5 gear.
^ Der tages forbehold for trykfejl. ;)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#5 Indlæg af møffe »

8. industrien lever ikke af at lave tingene så de holder evigt

9. hvis kostprisen bliver for høj på det enkelte produkt sammen med det ikke går i stykker så kan industrien ikke overleve.

har set dette opsæt IRL. og det giver bare noget at tænke over.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Sjovt, hvordan fremkommer et "lækre" gearskift ved at hælde noget i olien der fjerne friktion? Eller fjerner den det kun i rullelejer(som dancooil ikke tester)?

Måske lever industrien ikke af at lave ting der holder evigt, men der findes produkter der har så lange garantiforpligtelser, så det reelt er det samme som evigt.
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#7 Indlæg af møffe »

ofte kommer ting som matriale valg og tolerancer ved alle arbejdstemperature ind i billedet ved høj holdbarhed og hvilket miljø før hvilken olie de køre i.

hvorfor høre man feks aldrig noget om 100% vedligeholdsfri ting over feks 100år.

ved feks bilforhandlere så er reservedels afdelingen indtægtskilden. så værkstedet og sidst salg af biler. hvad sker der hvis man bygger et produkt som ikke går i stykker eller behøver vedligehold.

hvorfor designer man en olie, når man lige så godt kunne nøjes med en mineralsk olie uden nogle spicifikationer ?

kunne disse designede olier indeholde nogle midler som er udregnet fra et økonomisk grundlag hvor både holdbarhed og økonomi er i højsæde. hvad ville ske hvis den alm forbruger skulle betale 150kr mere (+ afgifter og avance) pludseligt ville produktet være svære at sælge, sammen med at behovet for udskiftning ville måske falde. dette er dårlig forretninig, lige som at lave et produkt der ikke har behov for service og vedligehold.

ellers kan det være at produktet indeholder noget som ikke må sælges som et færdigt produkt, men må godt sælges som tilsætning hvem ved. men helt at afskrive det... på den anden side, jorden har også været flad, og center for universet som bestod af Asgård Midgård , Udgår og Hel
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#8 Indlæg af møffe »

dobbelt post. :cooking:

men syntes bestemt sådanne produkter er spændne.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Westmus
Mester Medlem
Indlæg: 671
Tilmeldt: 11 jul 2006, 23:41
Geografisk sted: Holstebro

#9 Indlæg af Westmus »

møffe skrev:ved feks bilforhandlere så er reservedels afdelingen indtægtskilden. så værkstedet og sidst salg af biler. hvad sker der hvis man bygger et produkt som ikke går i stykker eller behøver vedligehold.
Så køber folk fabrikkens nye model i stedet for at købe konkurrentens. Service omkostninger og frekvens er et konkurrence parameter når vi snakker biler og rigtige reparationer før bilen er blevet "gammel" falder ikke i god jord hos kunderne. Fabrikkerne lever af at sælge nye biler til tilfredse kunder ikke af at holde liv i kundernes gamle biler. Moderne biler er faktisk generelt utroligt slidstærke i dag, når vi ser bort fra div konstruktions bummerter.

Motorolie er et dejligt uhåndgribeligt emne (ligesom f.eks når Hifi nørder kloger i kabler), hvor det hele er mere baseret på tro end reel viden, hvilket selvfølgeligt udnyttes af sælgere og marketings folk. Der har af samme grund vist været "snake oil" sælgere (hvis "ukendte" produkter altid har fantastiske egenskaber) siden Ford T var det nye hotte.

Min grundholdning er stadigt at bilejeren tit er langt mere følsomme/hysteriske med olievalget end motoren i bilen reelt er. Med mindre vi da er ude i en helt specielt ekstremt behov. :)
ernst_himsel
Nyt Medlem
Indlæg: 36
Tilmeldt: 31 jul 2006, 19:03

#10 Indlæg af ernst_himsel »

Jeg kan kun sige at:
1. jeg bruger det som tilsætning til diesel i min 2.2td toyota motor, og dette har ændret motorgangen - jeg synes til det bedre.
2. jeg brugere deres "WD40" og er meget tilfreds, det er meget bedre end WD og koster det samme - bortset fra det virker, hvilket WD ikke gør i min optik
3. Har engang tilsat det gearolien i et snækkegear og der faldt strømforbruget på motoren i tomgang.
4. Bruger det også som tilsætning til motorolien, men det er ren overtro. Kan umiddelbart ikke mærke nogen forskel, men hvad skulle jeg også kunne mærke? det kræver vidst noget avanceret test og opmåling gennem lang tid.

Det er min erfaring - Men der er ligeså mange meninger om dette produkt som der er folk der skruer.

/Ernst
Besvar