Hej folkens jeg har et (stort) problem som jeg håber jeg kan få løst på min 16v motor.
Problemet ligger i når man starter bilen og køre den op på et par 1000 omdr ca. og lader den blive lidt varm, når man så slipper gassen igen og motor falder til tomgang ,så begynder olien og bogstaveligt talt rende ud fra pak dåsen ved knasten. Der er skiftet pakdåse og det er self uden held, hvor jeg der efter har prøvet og rykke pak dåsen ind og ud samt strammet fjederen op men med samme resultat.
Knasterne er så blevet pillet ud og sendt til cylinder service, hvor pak fladen er blevet slebet så den er helt plan og uden "ridser".
Jeg har så fået sat knaster osv. i igen og fik startet motoren op og kørt lidt varm så jeg har gjort tidliger, men med det resultat at olie stadig render ud, jeg er så ved og være lidt på bar bund med hvad der ellers lige er af muligheder?.
Det er første gang jeg har døjet så meget med en pak dåse.
motoren er med 268 graders schrick knaster og strammere ventil fjedre og den køre på 5w-40 Q8 olis og den er heller ikke stoppet i krumtaps udluftningen som der var nogle der mente problemet kunne være