Max hk på std 3sgte indsugnings Manifold ?
Redaktør: Moderatorer
-
MKuhre
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54
Max hk på std 3sgte indsugnings Manifold ?
Hey er der nogen der ved hvad std indsugnings manifolden på en 3sgte mr2 kan flowe ? Jeg kan ikke rigtigt finde en aftermarket indsugnings mainfold, så jeg lægger ud med std denne sommer. Men har ingen anelse om hvad den kan flowe af hk. Nogen der kan hjælpe ? 
-
Jesper H
- Senior Medlem
- Indlæg: 450
- Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
- Geografisk sted: Sønderjylland
Ved ikke hvad en orginale kan være med til, men her er et par andre:
http://www.atsracing.net/Parts/Index/ATSMANIFOLD
http://www.atsracing.net/Parts/Details/E-IMAN-SR
http://nozzs.com/index.php?main_page=pr ... ducts_id=6
http://www.atsracing.net/Parts/Index/ATSMANIFOLD
http://www.atsracing.net/Parts/Details/E-IMAN-SR
http://nozzs.com/index.php?main_page=pr ... ducts_id=6
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"
-
snake
- Nyt Medlem
- Indlæg: 31
- Tilmeldt: 10 feb 2008, 10:27
hej. her står lidt om tuning af en 3s-gte.
The stock intake manifold has very poor distribution characteristics which cause more air to flow into the #2 and #3 cylinders than to the #1 and #4 cylinders. If using the stock intake manifold with an EMS at power levels above 250rwhp, apply some fuel trim to the inner cylinders to keep them from going dangerously leaner. A properly designed intake manifold with a larger surge tank than stock is critical to making safe power above 350rwhp.
http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm
The stock intake manifold has very poor distribution characteristics which cause more air to flow into the #2 and #3 cylinders than to the #1 and #4 cylinders. If using the stock intake manifold with an EMS at power levels above 250rwhp, apply some fuel trim to the inner cylinders to keep them from going dangerously leaner. A properly designed intake manifold with a larger surge tank than stock is critical to making safe power above 350rwhp.
http://www.mrcontrols.com/primers/power.htm
-
lqs
- Mester Medlem
- Indlæg: 4407
- Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46
-
MKuhre
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54
pas, aner ikke hvad de gjorde. men den laver jo også "kun" 245 std. jeg skulle gerne over de 500 rwhp i løbet af sommeren, hvilket er lidt mere end de 350 rwhp std indsugningen skulle kunne klare standart.
men det er kun hvad tidligere vedlagte link viser. jeg mener at jeg har set mr2'er med over 500 hk på std indsugningen kan dog ikke finde den video hvor jeg så bilen
men det er kun hvad tidligere vedlagte link viser. jeg mener at jeg har set mr2'er med over 500 hk på std indsugningen kan dog ikke finde den video hvor jeg så bilen
-
MKuhre
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54
jeg ved at de 2 andre mr2'er der køre med samme setup som min, benytter indsugninger med lige rør, hvor indsugnings "kassen" er placeret i bagagerummet sammen med intercooleren, disse mr2'er er begger over 700 rwhp og den ene nærmer sig vist nok de 1000 rwhp. men et sådan setup vil nok ikke falde i god jord hos en synsmand 
- Captain Slow
- Mester Medlem
- Indlæg: 1340
- Tilmeldt: 01 maj 2009, 21:27
- Geografisk sted: Horsens
-
MKuhre
- Medlem
- Indlæg: 165
- Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54