Nu da tiden er kommet til en ny turbo, ville jeg høre om man kan sjusse sig frem til den rigtige størrelse. ?
det er jo ikke sikkert man overhoved kan dette teoretisk ud fra opsætning og mål.
for man ser jo mange opsætninger rundt omkring med forskellige turbo´er ..
hvad skal man tage i sin betragtning
A/R Ind/ud
skovlhjuls turbine/kompressor
leje valg ?
mit første valg nu er en Precision pt6765 T4 divided A/R 0.81 med et 67mm kompressorhjul og 65mm turbinehjul og den er rated i omegnen af 700-900hk
hvad ville et andet A/R ændre fx. fra 0.81 - 0.86 - 1.00
hvilket leje valgt journal eller DBB ? bilen brliver primært brugt som hverdags bil og til sjov og ballade OG skal bruges til bane
bilen er en toyota supra 2jz-gte 3,0
lavede med den gamle turbo (precision) T4 uden TS A/R 0.68 450hk v/ 6138omd ved 0,9 bar v/4145omd
måske lidt forvirene men spørg endeligt