"rette" valg af turbo. supra 2jz-gte

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Hartmann
Junior Medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 okt 2011, 15:38
Geografisk sted: Holstebro

"rette" valg af turbo. supra 2jz-gte

#1 Indlæg af Hartmann »

Nu da tiden er kommet til en ny turbo, ville jeg høre om man kan sjusse sig frem til den rigtige størrelse. ?
det er jo ikke sikkert man overhoved kan dette teoretisk ud fra opsætning og mål.
for man ser jo mange opsætninger rundt omkring med forskellige turbo´er ..

hvad skal man tage i sin betragtning

A/R Ind/ud
skovlhjuls turbine/kompressor
leje valg ?

mit første valg nu er en Precision pt6765 T4 divided A/R 0.81 med et 67mm kompressorhjul og 65mm turbinehjul og den er rated i omegnen af 700-900hk
hvad ville et andet A/R ændre fx. fra 0.81 - 0.86 - 1.00

hvilket leje valgt journal eller DBB ? bilen brliver primært brugt som hverdags bil og til sjov og ballade OG skal bruges til bane

bilen er en toyota supra 2jz-gte 3,0
lavede med den gamle turbo (precision) T4 uden TS A/R 0.68 450hk v/ 6138omd ved 0,9 bar v/4145omd

måske lidt forvirene men spørg endeligt :rock:
MVH// Tobias Hartmann
Supra 2jz-GTE
Brugeravatar
Saab-Daniel
Mester Medlem
Indlæg: 1275
Tilmeldt: 06 jul 2003, 20:07
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Kontakt:

#2 Indlæg af Saab-Daniel »

Hvad er effektmålet?
/Daniel
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com
Hartmann
Junior Medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 okt 2011, 15:38
Geografisk sted: Holstebro

#3 Indlæg af Hartmann »

Saab-Daniel skrev:Hvad er effektmålet?
/Daniel



lidt svært at sige endnu .. 500-(700hk på et tidspunkt) ellers hvis jeg køre flere pogrammer .. gade/bane/drag
MVH// Tobias Hartmann
Supra 2jz-GTE
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#4 Indlæg af møffe »

du kunne jo også bare give den 0.3-0.5 bar mere og se hvad der sker.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Hartmann
Junior Medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 okt 2011, 15:38
Geografisk sted: Holstebro

#5 Indlæg af Hartmann »

møffe skrev:du kunne jo også bare give den 0.3-0.5 bar mere og se hvad der sker.


ny turbo og manifold bliver indkøbt da den gamle var ved at være over det .. og har fået et godt tilbud .. og så bliver det med Divided indløb .. men ja kunne have været sjovt at se hvad der skete med lidt mere tryk .. men der kommer ny uds-manifold. turbo . rørføring. knaster og indsugning´s manifold
MVH// Tobias Hartmann
Supra 2jz-GTE
Brugeravatar
Jakobsen
Mester Medlem
Indlæg: 857
Tilmeldt: 15 jul 2005, 14:22
Geografisk sted: Hellerup

#6 Indlæg af Jakobsen »

Har du kigget på power teori her på siden ? Der står en masse om AR størrelser til turbo valg :)
Hartmann
Junior Medlem
Indlæg: 82
Tilmeldt: 30 okt 2011, 15:38
Geografisk sted: Holstebro

#7 Indlæg af Hartmann »

Ja har læst de artikler .. Men syntes ikke lige der var en guide til at vælge turbo ( kan godt være jeg ikke har set det rette)
MVH// Tobias Hartmann
Supra 2jz-GTE
Besvar