Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 nov 2024, 09:32

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 29 nov 2011, 19:11 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 30 okt 2011, 15:38
Indlæg: 82
Geografisk sted: Holstebro
Nu da tiden er kommet til en ny turbo, ville jeg høre om man kan sjusse sig frem til den rigtige størrelse. ?
det er jo ikke sikkert man overhoved kan dette teoretisk ud fra opsætning og mål.
for man ser jo mange opsætninger rundt omkring med forskellige turbo´er ..

hvad skal man tage i sin betragtning

A/R Ind/ud
skovlhjuls turbine/kompressor
leje valg ?

mit første valg nu er en Precision pt6765 T4 divided A/R 0.81 med et 67mm kompressorhjul og 65mm turbinehjul og den er rated i omegnen af 700-900hk
hvad ville et andet A/R ændre fx. fra 0.81 - 0.86 - 1.00

hvilket leje valgt journal eller DBB ? bilen brliver primært brugt som hverdags bil og til sjov og ballade OG skal bruges til bane

bilen er en toyota supra 2jz-gte 3,0
lavede med den gamle turbo (precision) T4 uden TS A/R 0.68 450hk v/ 6138omd ved 0,9 bar v/4145omd

måske lidt forvirene men spørg endeligt :rock:

_________________
MVH// Tobias Hartmann
Supra 2jz-GTE


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2011, 20:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hvad er effektmålet?
/Daniel

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2011, 20:19 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 30 okt 2011, 15:38
Indlæg: 82
Geografisk sted: Holstebro
Saab-Daniel skrev:
Hvad er effektmålet?
/Daniel



lidt svært at sige endnu .. 500-(700hk på et tidspunkt) ellers hvis jeg køre flere pogrammer .. gade/bane/drag

_________________
MVH// Tobias Hartmann
Supra 2jz-GTE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2011, 20:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
du kunne jo også bare give den 0.3-0.5 bar mere og se hvad der sker.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 nov 2011, 20:38 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 30 okt 2011, 15:38
Indlæg: 82
Geografisk sted: Holstebro
møffe skrev:
du kunne jo også bare give den 0.3-0.5 bar mere og se hvad der sker.


ny turbo og manifold bliver indkøbt da den gamle var ved at være over det .. og har fået et godt tilbud .. og så bliver det med Divided indløb .. men ja kunne have været sjovt at se hvad der skete med lidt mere tryk .. men der kommer ny uds-manifold. turbo . rørføring. knaster og indsugning´s manifold

_________________
MVH// Tobias Hartmann
Supra 2jz-GTE


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2011, 14:04 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 15 jul 2005, 13:22
Indlæg: 857
Geografisk sted: Hellerup
Har du kigget på power teori her på siden ? Der står en masse om AR størrelser til turbo valg :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 nov 2011, 14:14 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 30 okt 2011, 15:38
Indlæg: 82
Geografisk sted: Holstebro
Ja har læst de artikler .. Men syntes ikke lige der var en guide til at vælge turbo ( kan godt være jeg ikke har set det rette)

_________________
MVH// Tobias Hartmann
Supra 2jz-GTE


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team