Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 dec 2024, 00:02

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2011, 09:48 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Det er ikke så relevant hvad tryk den holder til. Det er mere relevant om du kan forhindre den i A at løbe varm, og B i at tændingsbanke.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2011, 11:28 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
HenrikGM skrev:
Det er ikke så relevant hvad tryk den holder til. Det er mere relevant om du kan forhindre den i A at løbe varm, og B i at tændingsbanke.


Ja men det skal ikk være på vippen til at gå i stykker, ved godt toppakningen er billig, men tar tid og tærer på mit humør at skifte pakningen pga. én lille fejl ;)

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2011, 17:10 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Billigere at skifte pakningen efter et lille indkørings fuck-up end det er at skifte ringland... :coffee:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2011, 17:59 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
HenrikGM skrev:
Billigere at skifte pakningen efter et lille indkørings fuck-up end det er at skifte ringland... :coffee:


Nu må du lige uddybe dine svar lidt mere, for er ikk til at finde ud af om du drikker te eller kaffe.. ;) står med begge ting i hånden og nu ved jeg sku ikk om det skal være kaffe eller te ;)

Gerne for og imod begge ting, og det skal kunne holde til 700hk.

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2011, 18:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
er der nogen special grund til at mls pakning er et problem på netop denne volvo når det sagtens kan bruges på de fleste andre motore med succes?

hvor meget gods/pakke flade er der mellem cylinderne?

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2011, 18:04 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
MTECH skrev:
er der nogen special grund til at mls pakning er et problem på netop denne volvo når det sagtens kan bruges på de fleste andre motore med succes?

hvor meget gods/pakke flade er der mellem cylinderne?


Der er 8.5mm mellem cylinder 1-2 og 3-4, og der er så 11mm mellem 2-3 :)

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2011, 18:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
så kan jeg ikke lige se problemet med mls..

1000hk+ og ladetryk over 3bar har jeg da deltaget i på 4cylinder maskiner med mls.. noget der til gengæld er vigtig er at overfladen er rettet af og at man får spændt det rigtig med arp boltene..mange forstår ikke at det skal efterspændes når det er varmkørt,og ja så kan alt jo gå galt..

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2011, 18:33 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 okt 2011, 18:56
Indlæg: 178
MTECH skrev:
så kan jeg ikke lige se problemet med mls..

1000hk+ og ladetryk over 3bar har jeg da deltaget i på 4cylinder maskiner med mls.. noget der til gengæld er vigtig er at overfladen er rettet af og at man får spændt det rigtig med arp boltene..mange forstår ikke at det skal efterspændes når det er varmkørt,og ja så kan alt jo gå galt..


Kan heller ikk se problemet overhovedet, hele motoren er TOTAL nyrenoveret planet, rettet af og det hele..

ved godt volvo's pakninger er okay stærke, men ved det sku ikk? vil gerne vide hva der er facts og hva der er snak ;) :coffee:

_________________
Audi A4 1.8T quattro 97'
604hk/655nm


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2011, 18:41 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
MortenS skrev:
HenrikGM skrev:
Billigere at skifte pakningen efter et lille indkørings fuck-up end det er at skifte ringland... :coffee:


Nu må du lige uddybe dine svar lidt mere, for er ikk til at finde ud af om du drikker te eller kaffe.. ;) står med begge ting i hånden og nu ved jeg sku ikk om det skal være kaffe eller te ;)

Gerne for og imod begge ting, og det skal kunne holde til 700hk.


Så lad os starte med blokken. Har du planhed og ruhed der matcher din MLS paknings krav?

Samme betragtning på toppen.

Ifht boltene; MLS siger man taber forspænding efter varmkøring. Hvad er det der sætter sig, og med denne sætning in mente, hvad skal topboltene så spændes med, og hvilke bolte skal du bruge?

Hælder selv til at snylte på svensk erfaring og styre udenom den mls pakning. Har lige haft to blokke i fræseren og o-ringet dem med det formål at bruge std pakning fordi det så er mindre følsomt. KISS princip.
Men det er selvf. smag og behag.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 nov 2011, 18:42 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 maj 2008, 15:44
Indlæg: 155
facts er at vw,honda,Mitsubishi og nissan 4cylinder kører med mls pakning når de laver mellem 1000 og 1200 hk.

alle de maskiner jeg har deltaget i at lave køre også mls uanset cylinder antal og mærke.

_________________
R36-GT45R-AWD

1/4mile- 9.7@233km/h


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 30 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team