Ombygge motorcykel til indsprøjtning, indkøring

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

Besvar
besked
Forfatter
Brugeravatar
VRT
Senior Medlem
Indlæg: 327
Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Geografisk sted: Gun City

Ombygge motorcykel til indsprøjtning, indkøring

#1 Indlæg af VRT »

Jeg går lidt med tanken om, at købe en ældre karburatormodel af Honda Fireblade, og så som projekt bygge den om med spjældhuse og indsprøjtning fra en nyere Fireblade. Med den lille motorstyring fra ex. AEM, burde sådan et projekt kunne holde sig under 10.000,-.
Men hvad gør man lige med indkøring? Jeg formoder man kan få den kørt ind på et motorcykel-rullefelt, men hvad gør man lige med de, evt., mange timers finjustering på vejen. I en bil har man jo bare en kammerat med til, at styre bil eller bærbar, men det besværliggøres jo lidt på en MC. Det er i hvert fald svært, at styre en bærbar, hvis man sidder bagpå!
Men kan man udelukkende forlade sig på, at justere efter log til dette?
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#2 Indlæg af lqs »

der er i mine øjne ingen grund til at opfinde de dybe tallerken, altså ikke igen...
sælg den motor og ledningsnet du har, køb en nyere og evt større motor med ledningnet.
eller sælg hele cyklen, for at købe en nyere.
tror ikke det bliver dyere, men er ret sikker på det bliver bedre!
MVH søren der selv har haft gamle luftkølede indsprøjtningskawasakier..
Brugeravatar
BANDIT
Mester Medlem
Indlæg: 784
Tilmeldt: 23 jul 2006, 20:24
Geografisk sted: Sønderjylland

..

#3 Indlæg af BANDIT »

Der må jeg gi søren ret, brug de orginale dele fra honda.
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret
Brugeravatar
hYe
Mester Medlem
Indlæg: 732
Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Geografisk sted: Malmö

#4 Indlæg af hYe »

Op til 919ccm motor(-99') på Fireblade kan du "let" bytte rundt på de forskellige modeller.. fra 929ccm(2000' og frem) er bagsvingeren monteret på bagdelen af motoren.. Så Det bliver temmeligt besværligt at bygge om..
Ved så ikke om du kan flytte sprøjtet fra 929ccm til en 919ccm eller 899ccm.. Ved der er en del slægtskab mellem de motorer..
Fra 2004 har motor og stel ingen ting til fælles med tidligere modeller..

Skal du iøvrigt lave sådan et ombygnings stunt på et gammelt fejblad, så kan du jo prøve med Blackbird motoren.. Det er der nogen som har gjort i DK..
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov
Besvar