Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:11

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 nov 2011, 10:39 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 nov 2006, 21:31
Indlæg: 327
Geografisk sted: Gun City
Jeg går lidt med tanken om, at købe en ældre karburatormodel af Honda Fireblade, og så som projekt bygge den om med spjældhuse og indsprøjtning fra en nyere Fireblade. Med den lille motorstyring fra ex. AEM, burde sådan et projekt kunne holde sig under 10.000,-.
Men hvad gør man lige med indkøring? Jeg formoder man kan få den kørt ind på et motorcykel-rullefelt, men hvad gør man lige med de, evt., mange timers finjustering på vejen. I en bil har man jo bare en kammerat med til, at styre bil eller bærbar, men det besværliggøres jo lidt på en MC. Det er i hvert fald svært, at styre en bærbar, hvis man sidder bagpå!
Men kan man udelukkende forlade sig på, at justere efter log til dette?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2011, 12:48 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
der er i mine øjne ingen grund til at opfinde de dybe tallerken, altså ikke igen...
sælg den motor og ledningsnet du har, køb en nyere og evt større motor med ledningnet.
eller sælg hele cyklen, for at købe en nyere.
tror ikke det bliver dyere, men er ret sikker på det bliver bedre!
MVH søren der selv har haft gamle luftkølede indsprøjtningskawasakier..


Top
 Profil  
 
 Titel: ..
Indlæg: 26 nov 2011, 13:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Der må jeg gi søren ret, brug de orginale dele fra honda.

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 nov 2011, 19:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 dec 2003, 13:34
Indlæg: 732
Geografisk sted: Malmö
Op til 919ccm motor(-99') på Fireblade kan du "let" bytte rundt på de forskellige modeller.. fra 929ccm(2000' og frem) er bagsvingeren monteret på bagdelen af motoren.. Så Det bliver temmeligt besværligt at bygge om..
Ved så ikke om du kan flytte sprøjtet fra 929ccm til en 919ccm eller 899ccm.. Ved der er en del slægtskab mellem de motorer..
Fra 2004 har motor og stel ingen ting til fælles med tidligere modeller..

Skal du iøvrigt lave sådan et ombygnings stunt på et gammelt fejblad, så kan du jo prøve med Blackbird motoren.. Det er der nogen som har gjort i DK..

_________________
Smøring er ALT!

"Anything that is complex is useless, and everything that is useful is simple."

- Mikhail Timofeevich Kalashnikov


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team