Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 25 feb 2025, 22:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 16 nov 2011, 19:25 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Har du noget mere konkret på den med cykelkæder vs knastkæder og kvaliteten deraf, eller er det bare en talemåde?

Det overrasker mig hvis det skulle være rigtigt.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2011, 18:05 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Det er vel mest en talemåde, men kvaliteten af en cykrlkæde skal man ikke fnyse af, specielt ikke når man ser på hondas løsning på de motorer der har kæde.
Her er deres højt besungne K20 motor.
http://www.k20a.org/upload/k20aorgspecm ... %20976.jpg
Efter ca 100,000 km har den strukket sig så meget at den er blevet et led længere :damn:
Den burde have samme udskiftnings interval som deres tandremme.
Første gang jeg så kæden. tænkte jeg det er l'gn, skruer jeg på en amerikanst stødstangs motor.
Alle andre kædedrevne motorer jeg havde set før var med en rullekæde.
Aka en cykelkæde.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 17 nov 2011, 19:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
Indlæg: 591
Geografisk sted: Slagelse
Ser noget mere klein ud en Nissans kæder. Men de holder også gerne til 200000+. Nogle mere alt efter kørsel selvfølgelig.

_________________
Nissan Sunny GTI-R

I took an IQ test and the results were negative.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2011, 13:55 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
Morten VJ skrev:
Det er vel mest en talemåde, men kvaliteten af en cykrlkæde skal man ikke fnyse af, specielt ikke når man ser på hondas løsning på de motorer der har kæde.
Her er deres højt besungne K20 motor.
http://www.k20a.org/upload/k20aorgspecm ... %20976.jpg
Efter ca 100,000 km har den strukket sig så meget at den er blevet et led længere :damn:
Den burde have samme udskiftnings interval som deres tandremme.
Første gang jeg så kæden. tænkte jeg det er l'gn, skruer jeg på en amerikanst stødstangs motor.
Alle andre kædedrevne motorer jeg havde set før var med en rullekæde.
Aka en cykelkæde.

MVH

Morten


det ligner noget der normalt sidder i MCmotore , lyder lidt spøjst hvis de strækker sig så meget , så højt drejer sådan en s2000 heller ikke (9500rpm som max ?) men er den underdimensioneret fra start skal det gå tosset
men er valvetrain meget tungere end på en mc så er den måske lidt på overarbejde :wink:

mvh luske


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 17 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team