Har du noget mere konkret på den med cykelkæder vs knastkæder og kvaliteten deraf, eller er det bare en talemåde?
Det overrasker mig hvis det skulle være rigtigt.
Tandrem/knastkæde..
Redaktør: Moderatorer
-
HenrikGM
- Moderator
- Indlæg: 7414
- Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
- Kontakt:
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
-
Morten VJ
- Mester Medlem
- Indlæg: 3805
- Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
- Geografisk sted: nordsjælland
- Kontakt:
Det er vel mest en talemåde, men kvaliteten af en cykrlkæde skal man ikke fnyse af, specielt ikke når man ser på hondas løsning på de motorer der har kæde.
Her er deres højt besungne K20 motor.
http://www.k20a.org/upload/k20aorgspecm ... %20976.jpg
Efter ca 100,000 km har den strukket sig så meget at den er blevet et led længere
Den burde have samme udskiftnings interval som deres tandremme.
Første gang jeg så kæden. tænkte jeg det er l'gn, skruer jeg på en amerikanst stødstangs motor.
Alle andre kædedrevne motorer jeg havde set før var med en rullekæde.
Aka en cykelkæde.
MVH
Morten
Her er deres højt besungne K20 motor.
http://www.k20a.org/upload/k20aorgspecm ... %20976.jpg
Efter ca 100,000 km har den strukket sig så meget at den er blevet et led længere
Den burde have samme udskiftnings interval som deres tandremme.
Første gang jeg så kæden. tænkte jeg det er l'gn, skruer jeg på en amerikanst stødstangs motor.
Alle andre kædedrevne motorer jeg havde set før var med en rullekæde.
Aka en cykelkæde.
MVH
Morten
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html
- Staalanden
- Mester Medlem
- Indlæg: 591
- Tilmeldt: 23 nov 2003, 12:13
- Geografisk sted: Slagelse
- luske
- Mester Medlem
- Indlæg: 1099
- Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31
Morten VJ skrev:Det er vel mest en talemåde, men kvaliteten af en cykrlkæde skal man ikke fnyse af, specielt ikke når man ser på hondas løsning på de motorer der har kæde.
Her er deres højt besungne K20 motor.
http://www.k20a.org/upload/k20aorgspecm ... %20976.jpg
Efter ca 100,000 km har den strukket sig så meget at den er blevet et led længere![]()
Den burde have samme udskiftnings interval som deres tandremme.
Første gang jeg så kæden. tænkte jeg det er l'gn, skruer jeg på en amerikanst stødstangs motor.
Alle andre kædedrevne motorer jeg havde set før var med en rullekæde.
Aka en cykelkæde.
MVH
Morten
det ligner noget der normalt sidder i MCmotore , lyder lidt spøjst hvis de strækker sig så meget , så højt drejer sådan en s2000 heller ikke (9500rpm som max ?) men er den underdimensioneret fra start skal det gå tosset
men er valvetrain meget tungere end på en mc så er den måske lidt på overarbejde
mvh luske