Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 18:38

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2011, 10:28 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja havde det været en kina turbo, ville man sagtens kunne forstå det.
Men når det nu er en meget dyr turbo, ja så må det jo være et uheld :tooth:

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2011, 12:29 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
PRS_Tremonti skrev:
Er det nu man skal sige klassikeren "kina stumper" som der bliver talt så meget om inde på børnegalleri :grin:

Men det må sgu have sagt røvhul på godt gammel dansk !


Hvis jeg nu siger at jeg kender flere der har lavet det nummer med Garrett kuglelejeladere, end jeg kender der har gjort det med kinaladere, er det så en valid statistik der kan bruges til at konkludere at kinaladere er bedre end Garrett? :damn:

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2011, 12:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
PRS_Tremonti skrev:
Er det nu man skal sige klassikeren "kina stumper" som der bliver talt så meget om inde på børnegalleri :grin:

Men det må sgu have sagt røvhul på godt gammel dansk !


Det var ikke en kinaturbo, det var en Precision turbo :)

"I just talked to Precision about it. It seems that they got a bad batch of turbine wheels from Garrett and any promod turbo invoiced from 9/16/11 until early October is in question. Precision is beginning to manufacture their own turbine wheels and shafts now so that they will not have any more issues."

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2011, 14:08 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
Jesper H skrev:
Plus det er et 102 mm turbinehjul vi snakker om her :D

Billede


det var sgu da lidt af et møllehjul :wink:

har aldrig selv set noget lignende , derfor min forestilling om det nærmest ville pulverisere når det havde forladt akslen og ikke ville gøre yderligere skade

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2011, 16:41 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 11 apr 2006, 10:15
Indlæg: 601
Geografisk sted: Herning, Midtjylland
Det kan også godt ske på Garrett ladere ja.. Taler af erfaring...
Min lavede dog ikke hul i forrøret, men barberede toppen af O2 sensor, og blev stoppet af katalysator..

Billede

Billede

_________________
Med venlig hilsen
Jonas Laustrup
Husk, du kan kun vælge 2: Hurtig, Billig, Pålidelig


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 12 nov 2011, 17:19 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Har selv gjort det med rb25det turbo :)

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2011, 00:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
Jesper H skrev:
Har selv gjort det med rb25det turbo :)
er den ikke med keramisk turbinehjul?
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2011, 07:43 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Jo, og de flyver af, har set det nogle gange..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2011, 07:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
man kan jo starte med at undre sig over hvordan de er samlet fra begyndelsen af.... stålaksel/keramikhjul i sådan et miljø. det er faktisk dømt til at gå galt.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 13 nov 2011, 08:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Endu mere mærkeligt er, de nyere rb25det neo motor, er kompressorhjul på turbo en slags plastic

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 22 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team