Værksteds humor ?

Her snakkes om alt

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

Værksteds humor ?

#1 Indlæg af K-FINN »

http://www.bilgalleri.dk/uploads_alb_la ... 1993_l.jpg

Eller måske bare standarden hos peugeot.

Arbejdskollega fik lidt af et chock da han ville checke olie, den havde været til service for 14 dage siden, hvor han havde påpeget at manifold skjold var revnet.

Og da han så ringede og klagede over det, var de så frække og sige, at de havde god erfaring med og lave den sådan , da den nye jo også ville revne

WTF...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
Brugeravatar
luske
Mester Medlem
Indlæg: 1099
Tilmeldt: 30 apr 2005, 19:31

#2 Indlæg af luske »

:mrgreen:

1,6hdi ?

men uden piss , de varmeskjold er bare lavet af hønselort , de splitter ad hurtigere end man kan skrue dem på
arbejder normalt ikke med hverken peufløjt eller citroen , men har set og skiftet flere af dem

køb fransk og kør på værksted :tooth:

men lidt af en "løsning" hvis det er et autoriseret værksted der har lavet det

MVH Luske
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#3 Indlæg af K-FINN »

Ja tror jeg det er, det er en 307 hdi..

Det er autoriseret værksted. Fatter ikke de kan finde på det...
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
wukshady
Senior Medlem
Indlæg: 475
Tilmeldt: 16 okt 2004, 23:51
Geografisk sted: Vendsyssel

#4 Indlæg af wukshady »

Haha, patentbånd ftw! eller noget... :damn:
Brugeravatar
bjarne9800
Medlem
Indlæg: 170
Tilmeldt: 21 aug 2008, 09:06
Geografisk sted: Nordjylland
Kontakt:

#5 Indlæg af bjarne9800 »

En kammerat fortalte om et værksted i nordjylland, her var det fast kotume at bore hul med et kopbor i det "bundskjold" som dækker undersiden af motoren når der skal laves service.. så er det hurtigt at komme til olieprop og filter...

Også et autoriseret værksted..
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#6 Indlæg af HenrikGM »

Mon ikke kreativiteten skyldes at det rent faktisk er bedre med den fuskede løsning, end at montere et nyt dyrt skjold der så også revner med det samme. Det ændrer ikke på at det er noget fusk, men løsningen kan faktisk være bedre end at bytte den til en ny...!

Bilfabrikken burde jo lave en version der kunne holde, men der er nok mere glamour i at sætte en ny blingbling model på markedet, end at lave lortet ordentligt.

Noget helt andet er så hvad kunderne forventer. Kravet om billigste mulige bil tvinger fabrikkerne til at producere bilerne så billigt at man kan undre sig over hvordan de holder kvaliteten(hvilket de så hellerikke gør!)
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
lqs
Mester Medlem
Indlæg: 4407
Tilmeldt: 10 okt 2003, 22:46

#7 Indlæg af lqs »

lige den motor, kommer værkstederne til at lære at kende!
MVH søren
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#8 Indlæg af møffe »

lqs skrev:lige den motor, kommer værkstederne til at lære at kende!
MVH søren
bygger det på erfaring eller det faktum at den ligger i mange forskellige biler.
Jeg har endnu ikke set en revne på min. Men den har heller ikke kørt så meget endnu. Er der et km antal for hvornår der skal komme en revne.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#9 Indlæg af K-FINN »

Well, jeg ville kræve et nyt skjold, og så måtte de skifte den så tit det kræves, indtil de kommer med en forbedret udgave..
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
møffe
Mester Medlem
Indlæg: 2507
Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Geografisk sted: i midten af midtjylland

#10 Indlæg af møffe »

K-FINN skrev:Well, jeg ville kræve et nyt skjold, og så måtte de skifte den så tit det kræves, indtil de kommer med en forbedret udgave..
korrekt, hvis den stadig er inden for garanti perioden så er man i sin fulde ret. Det er dog ikke et problem jeg er bekendt med på den motor , og min egen med lidt km på bagen har ikke det problem endnu.
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS
Besvar