Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 maj 2025, 20:52

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 08 nov 2011, 19:52 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
http://www.bilgalleri.dk/uploads_alb_la ... 1993_l.jpg

Eller måske bare standarden hos peugeot.

Arbejdskollega fik lidt af et chock da han ville checke olie, den havde været til service for 14 dage siden, hvor han havde påpeget at manifold skjold var revnet.

Og da han så ringede og klagede over det, var de så frække og sige, at de havde god erfaring med og lave den sådan , da den nye jo også ville revne

WTF...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 nov 2011, 21:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 apr 2005, 18:31
Indlæg: 1099
:mrgreen:

1,6hdi ?

men uden piss , de varmeskjold er bare lavet af hønselort , de splitter ad hurtigere end man kan skrue dem på
arbejder normalt ikke med hverken peufløjt eller citroen , men har set og skiftet flere af dem

køb fransk og kør på værksted :tooth:

men lidt af en "løsning" hvis det er et autoriseret værksted der har lavet det

MVH Luske


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 08 nov 2011, 21:58 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja tror jeg det er, det er en 307 hdi..

Det er autoriseret værksted. Fatter ikke de kan finde på det...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2011, 18:32 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 16 okt 2004, 22:51
Indlæg: 475
Geografisk sted: Vendsyssel
Haha, patentbånd ftw! eller noget... :damn:

_________________
Ole Bundgaard

http://www.youtube.com/watch?v=Ncq9stPGb2E


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2011, 19:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 aug 2008, 08:06
Indlæg: 170
Geografisk sted: Nordjylland
En kammerat fortalte om et værksted i nordjylland, her var det fast kotume at bore hul med et kopbor i det "bundskjold" som dækker undersiden af motoren når der skal laves service.. så er det hurtigt at komme til olieprop og filter...

Også et autoriseret værksted..


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2011, 19:12 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Mon ikke kreativiteten skyldes at det rent faktisk er bedre med den fuskede løsning, end at montere et nyt dyrt skjold der så også revner med det samme. Det ændrer ikke på at det er noget fusk, men løsningen kan faktisk være bedre end at bytte den til en ny...!

Bilfabrikken burde jo lave en version der kunne holde, men der er nok mere glamour i at sætte en ny blingbling model på markedet, end at lave lortet ordentligt.

Noget helt andet er så hvad kunderne forventer. Kravet om billigste mulige bil tvinger fabrikkerne til at producere bilerne så billigt at man kan undre sig over hvordan de holder kvaliteten(hvilket de så hellerikke gør!)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2011, 19:22 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
lige den motor, kommer værkstederne til at lære at kende!
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2011, 19:47 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
lqs skrev:
lige den motor, kommer værkstederne til at lære at kende!
MVH søren
bygger det på erfaring eller det faktum at den ligger i mange forskellige biler.
Jeg har endnu ikke set en revne på min. Men den har heller ikke kørt så meget endnu. Er der et km antal for hvornår der skal komme en revne.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2011, 21:24 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Well, jeg ville kræve et nyt skjold, og så måtte de skifte den så tit det kræves, indtil de kommer med en forbedret udgave..

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 09 nov 2011, 21:49 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
K-FINN skrev:
Well, jeg ville kræve et nyt skjold, og så måtte de skifte den så tit det kræves, indtil de kommer med en forbedret udgave..
korrekt, hvis den stadig er inden for garanti perioden så er man i sin fulde ret. Det er dog ikke et problem jeg er bekendt med på den motor , og min egen med lidt km på bagen har ikke det problem endnu.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team