Sprit nyt, da det er en af de nyheder der lige er blevet præsenteret på årets SEMA udstilling i Las Vegas.Jesper H skrev:Ved ikke om det er noget nyt...
Seriøst kreativt tænkning. Det er tæt på riiiimeligt smart fundet på.
Redaktør: Moderatorer
Westmus skrev:Sprit nyt, da det er en af de nyheder der lige er blevet præsenteret på årets SEMA udstilling i Las Vegas.Jesper H skrev:Ved ikke om det er noget nyt...
Seriøst kreativt tænkning. Det er tæt på riiiimeligt smart fundet på.
Øh okey, så nøjes vi med at sige det er nyt for AEM. Men kan da se der er en lille forskel mellem AEMs og så den anden du snakker om ....prisen! Der er betydelig forskel og Land-Sea sælger nok næppe ret mange til alm. mennesker til den pris.ae86 skrev:Øhhh ?? bare fordi kardanaksel monteret straingauge er kommet til SEMA er det da ikke det samme som at det er det sidste nye ... konceptet er da set før ..
Der var engang lidt tale om effekt måling med vems ecu ... det bliver ret sikkert ikke til noget men idéen var god nok... hvis man kender massen af sin bil, dens gearinger (inkl hjul dia) så har ecu'en egentligt resten af data'erne.. jeg har manuelt prøvet at regne effekt udfra et par datalog fra vems, men har ikke haft nogen større success... evt kunne man strikke noget add-on sammen til at post-processe nogle datalogs .. det kræver dog at man også skal have logget enten gear eller hastighed..Spirillen skrev:Vil vove den påstand, at det er 3år siden jeg så det første gang, dog ikke til autoindustrien.
Men jeg har set det et andet også i lidt nyere tid, hvor man har et ur i bilen, der viser præcis hvad bilen lægger af NM og/eller HK.
Lidt sejt men de priser der var tale om dengang var ikke realistiske, til montering i én bil.
Otto hvad måler du inertien i? N/m2?
natmekanikeren skrev:Et rør med de mål Søren nævner vil veje ca. 1400 kg,nogle endedæksler og en midteraksel, vil også give en smule svingmasse. da inertimassen altid er mindre en vægten i kilo, vil et gæt herfra være at sådan en rulle vil have en inerti på ca. 1300- 1350
Otto