Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 01:03

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 29 okt 2011, 13:05 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2003, 18:05
Indlæg: 380
Geografisk sted: Danmark
Har en komplet 3" siddende på bilen, motoren er en 2L 16V 4cyl, turboen er en GT35R med 1.06hus

Har det problem at ved mere end 540hk som opnåes ved 1.47bar begynder der ikke at ske mere selvom den enten får mere ladetryk eller tænding.

modtrykket i udstødningen er 0.43bar (målt efter turboen)

Udstødningen ser sådan her ud, der hvor der er 3 røde streger bøjer den 90 grader, der hvor den blå er går wastegaten ind (44mm), vinklet med flowet.
Billede

Kan det være pga for meget modtryk i udstødningen der ikke sker ret meget mere når den får mere ladetryk, har overvejet at skifte forrøret ud til 3.5" og ned til den grønne streg, men er i tvivl om det er nok, eller det hedder 3.5" hele vejen, effekten der skal opnåes er 650hk
screamer pipe er Ingen option!


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2011, 13:21 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 14 sep 2009, 19:08
Indlæg: 239
Måske du skulle se på om proppen ikke er i topstykket :?:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2011, 14:44 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Hvilken motor drejer det sig om?

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2011, 14:59 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2004, 20:07
Indlæg: 568
uden nogen sinde at havde målt sådan noget synes jeg at 0,43 bar lyder af meget


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2011, 15:57 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 29 dec 2004, 23:18
Indlæg: 2507
Geografisk sted: i midten af midtjylland
Saab-Daniel skrev:
Hvilken motor drejer det sig om?


2,0 16v ford.

_________________
THE FUTURE OF MOTORSPOTRS IS NO LONGER MOVING FORWARDS IT`S GOING...SIDEWAYS


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2011, 16:23 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Har du overvejet at fjerne en mellempotten ?

hvad er det for nogle potter ?

på min 3½" har jeg kun bagpotte som er en Simons oval 50 cm gennemstrømning og der er intet modtryk målbart efter turboen

og min bil larmer mindre end en mus der tisser på vat :tooth:

umiddelbart burde din dimension kunne klare den ønskede effekt, hvis der er "hul" igennem

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2011, 16:26 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Captain Slow skrev:
Har du overvejet at fjerne en mellempotten ?

hvad er det for nogle potter ?

på min 3½" har jeg kun bagpotte som er en Simons oval 50 cm gennemstrømning og der er intet modtryk målbart efter turboen

og min bil larmer mindre end en mus der tisser på vat :tooth:

umiddelbart burde din dimension kunne klare den ønskede effekt, hvis der er "hul" igennem


Jeg er ret sikker på at den vil komme til at larme ret kraftigt hvis mellempotten bliver fjernet.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2011, 16:45 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2003, 18:05
Indlæg: 380
Geografisk sted: Danmark
Mellem potten er en gennemstrøms pot af mærket magnaflow bagpotten kender jeg ikke mærket på, og er ikke 100% gennemstrøms, men tæt på.

topstykket er portet noget i forhold til et std, som std kan det lave 400hk uden portning, men om det er portet nok er jo svært at vide, men somsagt alligevel noget kontra std.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2011, 16:47 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
m power skrev:
Captain Slow skrev:
Har du overvejet at fjerne en mellempotten ?

hvad er det for nogle potter ?

på min 3½" har jeg kun bagpotte som er en Simons oval 50 cm gennemstrømning og der er intet modtryk målbart efter turboen

og min bil larmer mindre end en mus der tisser på vat :tooth:

umiddelbart burde din dimension kunne klare den ønskede effekt, hvis der er "hul" igennem


Jeg er ret sikker på at den vil komme til at larme ret kraftigt hvis mellempotten bliver fjernet.


Hvorfor ?

var også bange for min ville larme,,men som sagt en den musestille

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 29 okt 2011, 16:51 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 17 sep 2003, 18:05
Indlæg: 380
Geografisk sted: Danmark
Captain Slow skrev:
m power skrev:
Captain Slow skrev:
Har du overvejet at fjerne en mellempotten ?

hvad er det for nogle potter ?

på min 3½" har jeg kun bagpotte som er en Simons oval 50 cm gennemstrømning og der er intet modtryk målbart efter turboen

og min bil larmer mindre end en mus der tisser på vat :tooth:

umiddelbart burde din dimension kunne klare den ønskede effekt, hvis der er "hul" igennem


Jeg er ret sikker på at den vil komme til at larme ret kraftigt hvis mellempotten bliver fjernet.


Hvorfor ?

var også bange for min ville larme,,men som sagt en den musestille


Har prøvet, den larmet Meget!, men så længe den er gennemstrøms kan det vel ikke betyde noget...


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team