Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:44

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 21 sep 2011, 22:18 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Regner med vi kigger forbi

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2011, 03:19 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 06 jul 2003, 19:07
Indlæg: 1275
Geografisk sted: Orlando, Flo-Rida
Deltager ikke selv, men regner med min bror kører et smut til fyn!
/Daniel.

_________________
6.0 LS2 GTO - bone stock 400hp
c900 Monte Carlo Yellow Convertible
www.fischer-saab.com


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 22 sep 2011, 16:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Kommer :)

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 sep 2011, 20:59 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 08 jan 2006, 13:51
Indlæg: 450
Geografisk sted: Sønderjylland
Top 5 da jeg tog hjem:

Amerikaer belair twin turbo ting: 917 hk
Gert Kadett: 673 hk
Skoda Octavia VRS: 538 hk
Seat Altea: 525? hk
Captian slow corolla v8 turbo: 5xx?

_________________
"What's with all this 'low boost, 'high' boost, 'part' boost talk? whenever i drive my car i'm on 'whatever-this-motherfucker-will-make' boost!"


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2011, 00:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
542hk / 755nm
mangler 100-150hk, men hvor de "nye" 50nm kom fra aner jeg ikke,

desuden er begg dele rykket 1200 rpm ned..

a´ fatter æ´ en meter ??

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2011, 02:33 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
NM er en beregnet værdi. de afhænger af hvor præcist omdrejningstal er indtastet.
HK er en reel værdi, der har nok ikke været flere da din bil var på OTTOs felt.
eneste teoretiske mulighed for flere nm og færre hk er hjulspænd. men tænker ikke det har undgået hverken din eller OTTOs opmærksomhed?
altså at hjulspændet virker ala en converter. der ville komme røg fra dæk....
dine tidligere målinger, er de lavet på et felt hvor rullerne, er låst sammen? altså med kæde eller tandrem?
hvis nej... så er der en god mulighed for fejlmåling, pga at kun den ene rulle har været trukket med op i fuld hastighed. ret almindelig ved kratigere biler, der rulles på et felt hvor rullerne ikke er låst sammen.
kontakt evt OTTO, hvad han ikke ved om effektmålinger på enertifelt, er der nok ingen andre i dk der ved!
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2011, 03:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
det du nævner er også eneste forklaring jeg selv kan komme frem til, tror IKKE på den spandt på noget tidspunkt.

og der hvor vi normalt ruller havde vi seriøse problemer med spind på uforbundne og urulleterede ruller
som dog blev delvist afhjulpet ved brug af dragslicks, (som også blev brugt hos otto)
jeg tvivler ikke på det felt vi har brugt passer, tvivler måske på det magter opgaven, netop som du er inde på

nu laver den rent faktisk det moment jeg forventede fra dag 1. havde dog forventet noget mere effekt, minimum lige godt 600 hk.

det skal dog siges at jeg "føler" motoren generelt er "træt" den var i mildest talt miserabel stand da den blev monteret i kampens hede under DHB, pg "ånder" efterhånden en del

pga. slicks der rejser sig er gearingen nok lidt tricky eller ?

mon ikke også min effekt passer bedre med mine opnåede resultater ?
jeg ved jeg kan køre en smule hurtigere (kørefejl),
men havde jeg den effekt jeg troede havde tiderne nok været lettere at forbedre, på trods af den menneskelige faktor.

er på ingen måde utilfreds, søger bare forklaringer
"uden brugbar diagnose kan man jo ikke helbrede"

det skal lige nævnes at MAT var 50 grader, mod normalt ca. 38 grader

Anyway tak igen til Otto + crew for en hyggelig dag i det nordfynske

(Otto hvis du læser med må du meget gerne kommentere, hvis du ønsker det har jeg udskrifter fra tidligere rulninger, samt log af de første 2. rulninger hos dig)

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2011, 13:05 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Captain Slow skrev:
det du nævner er også eneste forklaring jeg selv kan komme frem til, tror IKKE på den spandt på noget tidspunkt.

og der hvor vi normalt ruller havde vi seriøse problemer med spind på uforbundne og urulleterede ruller
som dog blev delvist afhjulpet ved brug af dragslicks, (som også blev brugt hos otto)
jeg tvivler ikke på det felt vi har brugt passer, tvivler måske på det magter opgaven, netop som du er inde på

nu laver den rent faktisk det moment jeg forventede fra dag 1. havde dog forventet noget mere effekt, minimum lige godt 600 hk.

det skal dog siges at jeg "føler" motoren generelt er "træt" den var i mildest talt miserabel stand da den blev monteret i kampens hede under DHB, pg "ånder" efterhånden en del

pga. slicks der rejser sig er gearingen nok lidt tricky eller ?

mon ikke også min effekt passer bedre med mine opnåede resultater ?
jeg ved jeg kan køre en smule hurtigere (kørefejl),
men havde jeg den effekt jeg troede havde tiderne nok været lettere at forbedre, på trods af den menneskelige faktor.

er på ingen måde utilfreds, søger bare forklaringer
"uden brugbar diagnose kan man jo ikke helbrede"

det skal lige nævnes at MAT var 50 grader, mod normalt ca. 38 grader

Anyway tak igen til Otto + crew for en hyggelig dag i det nordfynske

(Otto hvis du læser med må du meget gerne kommentere, hvis du ønsker det har jeg udskrifter fra tidligere rulninger, samt log af de første 2. rulninger hos dig)


Det har også hele tiden undret mig at HK vs NM lå ret tæt op af hinanden, hvilket det ikke burde på så mange ccm og lavt ladetryk.

Så jeg er også ret sikker på at den måling hos Otto er den mest presise rulning der er lavet på KEXUS.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2011, 13:09 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Ja det var jo en super dag hos Otto, vejret var jo også med os :D

Jeg havde da også lige min Supra på rullerne, det blev til 505,2 hk og 594nm 8)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 sep 2011, 13:45 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
http://bilgalleri.dk/vid_vis.aspx?VideoID=44518 nej hør nu, feltet viser for meget!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 41 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team