Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 22:32

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Hvilken autolift ville du vælge at købe?
1 søjlet støbt i gulv 14%  14%  [ 6 ]
2 søjlet m. bundramme 14%  14%  [ 6 ]
2 søjlet u. bundramme 49%  49%  [ 21 ]
4søjlet med kørebane 14%  14%  [ 6 ]
Sakslift på gulvet 9%  9%  [ 4 ]
Afgivne stemmer : 43
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Westmus skrev:
Der er sikkert også folk kunne se det nogle muligheder i sådan en amerikansk fætter her, flytbar/"sammenfoldelig" mini 2 søjlet.

www.youtube.com/watch?v=QSUAXQOoXuY

Flytbar og flytbar... Den kræver stadig fastboltning i gulvet. Kan ikke se formålet i sådan en der, specielt ikke med løftehøjden taget i betragtning.

I værkstedet står der en 2-søjlet kinalift med bundramme der er 14.000kr værd i nypris. Den har gjort jobbet trofast i 2,5 år, vi justerer slup i udligningswire mellem de 2 tårne, skifter olie og smører op hvert år.

Jeg var bange for at købe den i starten, men er superglad for den nu. Jeg har RIGTIG lav løftehøjde på den, har kun haft en enkelt supra mk4 på der både var sænket og havde skørter som gav problemer, men ikke mere end et par forskallingsbrædder under hjulene lige kunne ordne.

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Runesm skrev:
Kan ikke se formålet i sådan en der, specielt ikke med løftehøjden taget i betragtning.

Der kunne jo feks være folk der kun har brug for en lift periodisk og i øvrigt bruger garagen til andet end autoværksted. Er man indehaver af en luftnøgle tager det vel max 5 min af sætte den op, eller pille den ned. Mht højen så et det jo ikke alle der har loftshøjde nok til en lift i fuld højde. ..mig f.eks. Igen det er et spørgsmål om behov og muligheder. Du kan jo set det som en løsning på vejen mellem dunkraft/4 bukke og så en "rigtig" lift. I øvrigt løfter den højt nok til at man kan side på en taburet (med hjul) under bilen som de viser i en af de andre videoer. For os der er vant til at måtte nøjes med at ligge på en rullebræt er det da ren luksus. :D

Nogen havde måske et ønske om nogle gange også at kunne løfte bilen udendørs, her kræver det kun et ekstra sæt monteringshuller udenfor, så kan det trylles på 5 min når behovet er det.

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Horsens
Der mangler en valgmulighed der hedder 2søjlet støbt i gulv.
Stenhøj laver en de kalder Twinram, det er en 2søjlet lift alá en 1søjlet.
Der kommer bare 2 mindre stempler/søjler op af gulvet. OG DEN ER SEJ!

Alt efter hvilke hoveder du har på, kan den gå under gulvhøjde, og du har alle fordele fra både 1 og 2søjlede lifte, jeg har ikke kunnet få øje på ulemper endnu, ikke nogen væsentlige i hvertfald.
Det skulle måske bare være prisen? Jeg kender den ikke, men Stenhøj plejer jo ikke at slibe uden vand.

Har selv en Stenhøj Mascot. Den er jeg ganske tilfreds med(bedre end flaskedonkraft), vedr rust i paneler osv. findes der jo altid lidt tricks, hvis tænker lidt udenfor "normal" brug af lift.
Der hænger iøvrigt en båd på den nu, i et seletøj lavet af løftestropper.

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ribe
Jeg ville gerne have 3 lifte.
1 søjlet
2 søjlet uden bundramme
samt en 4 søjlet med 2 donkrafte..

Har pt. en 1 søjlet stenhøj med U hovede, som klarer mange opgaver.
Alt fra justerbar arbejdsbord til havetraktor og Landcruiser VX80 og meget mere.

Har ikke haft problemer med kardan, gearkasser eller udstødning, men har hellere ikke lavet alle biler på markedet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time