Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:56

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 14 nov 2002, 13:07 
Dette bliver en lang historie, men håber at der er en mekaniker eller en anden der har forstand på ople, der gidder læse dette!!!
Min kammerat lagde en opel GSi 2.0 16V fra Kadett i hans Ascona fra '87 inden vi lagde den i blev den frisket med ny lejer og ringe samt afbalanceret. Knasterne blev omslebet ved Westspeed. Efter at motoren kom i var der lidt problemer med tomgang indtil at vi skiftede tomgangsregulator. Så gik den bare godt rykkede Godt! :-) Alt var i skønneste orden, men efter en uge gik det galt, motoren døde med en metallisk klang. Vi lavede en kompresionstest som viste 0 komperession, Så vi tjekkede tandremmem, som var i orden og stod som den skulle, så vi rykkede toppen og konstaterede at alle udstødningsventiler var bugget!!! ØV Det fatter vi ikke da tandremmen stod som den skulle. Nå men vi turde ikke at skifte ventiler, i frygt for at det skulle ske igen, så vi fik tilbud på en anden brugt motor magen til, som vi kunne få lov til at prøve inden køb i den bil den kom fra, motoren gik perfekt dog knap så hurtig, da denne var med std. knaster og helt original. Vi tog motoren hjem og smed den i uden at røre ved den overhovedet, den gik jo godt. Efter ca. 4 timer startede den og gik smukt i tomgang, men vi nåede kun at bakke 10 meter hvorefter den klaskede alle udstødningsventiler igen, HVAD SATAN ER DER GALT??????? Vi har også haft en mekaniker til at tjekke tandremmen, så det er altså ikke den, men hvad sker der så???? HJÆLP, Det er ved at blive dyrt for min kammerat, som snart ligger hans 8V i bilen igen :-/

Snøft fra Thomas :´-(


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 14 nov 2002, 13:52 
Hej.

Har ikke så lang tid lige nu.


Har i monteret andre stempler, evt. nogle som ikke er standard??

Der er mange muligheder,men at to motorer gør det samme må være et tilfælde.

Prøv Lige at rende mulighederne over igen, er der taget for meget af topstykket,er der for højt løft på vent. osv.

Thomas


Top
  
 
Indlæg: 14 nov 2002, 14:07 
Jeg ser ingen muligheder, derfor spørger jeg :-) Begge motore med std. stempler, der er ikke taget noget af topstykkerne, og motor nr. 2 havde std. knastaksler.
Motor nr. 2 har vi overhovedet ikke rørt 100% original!, den har kørt 130.000 km. og så ligger vi den bare i uden så meget som at løsne en eneste skrue, og så smadre den ventilerne på 5 min. :-(

Thomas


Top
  
 
Indlæg: 14 nov 2002, 14:21 
Det lyder godt nok underligt... at det er sket med 2 motorer. Også en som var standart. Enten er i total uheldige, eller i har glemt en lille detalje. Hvad med tændkablerne, eller tændingen??? Jeg har læst om tilfælde, med at strømmen kan hoppe fra et kable til et andet, og skab evt en gnist i en anden cylinder på et forkert tidspunkt. Som så resultere i forkert tomgang, og under omdrejninger kan dette udvikle sig til noget værre rod.. ødelagte leje stempler etc etc.

Roadie


Top
  
 
Indlæg: 14 nov 2002, 16:06 
Motor nr. 1 et målt og testet på rullefelt, den gik perfekt, desværre kun i en god uge. Så tændingen er også i orden, det burde heller ikke kunne smadre ventilerne.

Thomas


Top
  
 
Indlæg: 14 nov 2002, 16:11 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 111
det kan næsten kun lade sig gøre ved at tandremmen hopper på en eller anden måde men det chekede du vel? ellers ser det meget mystisk ud
kan toppen være planet formeget

_________________
GOLF ER NOGET MAN SLÅR MED KØLLER


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 nov 2002, 16:18 
Ingen af dem er planet, og motor 2 var vi ude at køre i 2 dage før vi satte den i asconaen, HELT uden at røre ved den, vi åbnede kun ind til tandremmen for at se om den var i orden, det var den. Efter den døde tog vi låget af igen og den sad som den skal. Det er sq mystisk!! Har lige været ved en kammerat som er mekaniker, han har kigget på den og kløet sig i røven og kan overhovedet ikke komme med noget der ligner en forklaring. :´-( :´-(

DET ER NOGET LORT!

Thomas

Nogen snakkede om at hvis olietryksventilen satte sig fast, kunne olietrykket blive så højt at de hydrauliske ventilløftere, trykkede ventilerne helt ned uanset hvor kansten var, men det tror jeg ikke helt på og slet ikke på 2 motore.


Top
  
 
Indlæg: 14 nov 2002, 17:28 
Umiddelbart vil jeg sige at motoren er blevet overdrejet så ventilerne ikke har nået at lukke og fået et klask af stemplet.

Der er jo ikke noget i bilen der kan skade ventilerne ud over motoren selv :-P

Er du sikker på at de er skæve og ikke bare brændte ?

mvh Lasse


Top
  
 
Indlæg: 14 nov 2002, 17:45 
Jeps, de er skæve og der er et lille hak i stemplet, når du skrive overdrejet, skal jeg vel forstå det, som at kanst om krumtap ikke står rigtigt? eller er det for mange omdrejninger?
Første motor ved jeg ikke hvad han gjorde ved... Men nummer 2 har ikke nået at få omdrejninger, jeg var der og han bakkede stille ud af garagen, men inden han nåede ud, kom den metalliske lyd og den gik i stå, (den gik max. 5 min.) har bagefter tjekket tandrem igen, den står som den skal og vi har slet ikke rørt den. Motoren har gået 130.000 km. i en anden bil, vi flytter den over i Asconaen og den død, uden at den har været skilt ad. Jeg har rodet med mange motore, monteret 4 turboer, men dette går over min fantasi. ØV :-| PIS

Thomas


Top
  
 
Indlæg: 14 nov 2002, 19:11 
Hej Igen!

Det lyder lidt sært, men det med begge motorene lyder stadig som et tilfælde for mig.

Det er et topstykke med dobbelt knast ike sandt??


I kørte en uge i den, var der ingen symptomer før dette skete. Hvis ellers at den taktrem ikke har flyttet sig og topstykket var "højt" nok osv. Ja jeg ved ikke lige hvad det kunne være.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at glemme det med nr.2 motor, det må og kan da kun være uheld.

Prøv at studere nr.1 nærmere evt, reparere den og prøve alt igennem igen, det skal kunne lade sig gøre hvis alt er iorden.

Det er meget svært at sige mere uden at kunne se og røre, eller flere detaljer.

Ihvertfald held og lykke.

Mvh. Thomas


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 63 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team