Dette bliver en lang historie, men håber at der er en mekaniker eller en anden der har forstand på ople, der gidder læse dette!!!
Min kammerat lagde en opel GSi 2.0 16V fra Kadett i hans Ascona fra '87 inden vi lagde den i blev den frisket med ny lejer og ringe samt afbalanceret. Knasterne blev omslebet ved Westspeed. Efter at motoren kom i var der lidt problemer med tomgang indtil at vi skiftede tomgangsregulator. Så gik den bare godt rykkede Godt!

Alt var i skønneste orden, men efter en uge gik det galt, motoren døde med en metallisk klang. Vi lavede en kompresionstest som viste 0 komperession, Så vi tjekkede tandremmem, som var i orden og stod som den skulle, så vi rykkede toppen og konstaterede at alle udstødningsventiler var bugget!!! ØV Det fatter vi ikke da tandremmen stod som den skulle. Nå men vi turde ikke at skifte ventiler, i frygt for at det skulle ske igen, så vi fik tilbud på en anden brugt motor magen til, som vi kunne få lov til at prøve inden køb i den bil den kom fra, motoren gik perfekt dog knap så hurtig, da denne var med std. knaster og helt original. Vi tog motoren hjem og smed den i uden at røre ved den overhovedet, den gik jo godt. Efter ca. 4 timer startede den og gik smukt i tomgang, men vi nåede kun at bakke 10 meter hvorefter den klaskede alle udstødningsventiler igen, HVAD SATAN ER DER GALT??????? Vi har også haft en mekaniker til at tjekke tandremmen, så det er altså ikke den, men hvad sker der så???? HJÆLP, Det er ved at blive dyrt for min kammerat, som snart ligger hans 8V i bilen igen :-/
Snøft fra Thomas :´-(