Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 02 dec 2024, 23:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 17:05 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
tror du ikke det er "tungere" i flowet ? er ikke sikker med det var sådan en forstod det. :D


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 17:34 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
HenrikGM skrev:
K-FINN skrev:
Min erfaring er, den dyre kan nemmere holde det koldt over længere tid, feks hvis du kører trackday, den billige er en del tungere, og vil med tiden optage varme.


Kan du ikke uddybe det med at den tunge IC vil optage varme? Jeg tror ikke jeg læser det du skriver helt rigtigt...


Tykker gods, både endestykker og elementer, har vel sværer ved og komme af med varme i fartvind

Den holder fint temperatur nede de første 8-10 omgange, i forhold til den dyre, men så begynder temperatur og stige.

Men jeg har før taget fejl, det var bare min teori

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 jul 2011, 21:58 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2006, 20:25
Indlæg: 217
Hej MKuhre

Hvis du har mulighed for at skaffe foeskellige IC, deltager jeg gerne med at lave nogle forsøg på mit rullefelt ,hvor vi kan logge på temp. og tryk,for at sammenligne

int.?? ring 64823804

Otto


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 aug 2011, 10:27 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 07 mar 2006, 17:20
Indlæg: 334
Jeg har en test her fra Subaru Impreza, 3 af testene er top mount som kan give dig lidt ideer til hvad du skal vælge. jeg kunne godt have brugt en test om vand intercoolere, men har ikke fundet nogle..

Håber du kan bruge den :)

http://www.mediafire.com/download.php?ntanynwmgzn


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 okt 2011, 14:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 09 okt 2010, 17:54
Indlæg: 165
Hey det lyder spændene det med testen af de forskellige :D ! Jeg skal lige snakke med min importør :D det kunne være fedt at finde den bedste løsning ! :)

Jeg tjekker lige ic test når jeg er ved min computer :)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 okt 2011, 17:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 19 okt 2004, 20:37
Indlæg: 110
Er det med vægten ikke fordi at de fleste billige kina' er er bar and plate og de dyrere er tube and fin,
Det er ihvertfald hvad jeg har erfaret,

Der er også mere tryktab over bar and plate, den vil dog køle bedre,
Måske er det at turbu' en skal arbejde med mere tryk for at der samme tryk kommer i manifolden, med deraf stigende temp over længere tid
Hvor tube and fin køleren er mere konstant i med sit mindre tryktab og dårligere køling , men turbu'en skal ikke arbejde så meget for samme tryk i manifolden ,
Er det til at fatte :)

/Skassa


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 10 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team