intercooler, høj pris = kvalitet ?

Alt vedr. motorteknik, trykladning, tuning og vidensdeling herom ...

Redaktør: Moderatorer

besked
Forfatter
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

intercooler, høj pris = kvalitet ?

#1 Indlæg af MKuhre »

hey jeg så og er lige på trapperne til at blive færdig med mr2, projektet, som det ser ud nu mangeler jeg kun ic og bov :)

men har lidt svært ved at vælge ic, skal bruge en der kan flowe 600+rwhp. planen er at den skal ligge i bagagerummet på bilen, og få luft gennem hul i bunden af bilen + en masse blæssere :)

men er man nødsaget til at bruge en formue på en god ic ? eller er der billigere løsninger der kan bruges, uden det vil være en b løsning ?

og hvad skal jeg kigge efter når jeg skal vælge ic ?
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#2 Indlæg af K-FINN »

Min erfaring er, den dyre kan nemmere holde det koldt over længere tid, feks hvis du kører trackday, den billige er en del tungere, og vil med tiden optage varme.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#3 Indlæg af MKuhre »

super :) det var en væsentlig faktor for at vælge en dyre ic :)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#4 Indlæg af MKuhre »

hvilke mærker er det bedste at gå efter ? :)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#5 Indlæg af K-FINN »

Hvor mange penge vil du bruge, det kan jo hurtig koste 10 kilo, kontra 1695kr :-)

Skal lige siges, det var efter 8-10 omgange på jyllandsringen ved fuld hane, at den billige begyndte og give op.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#6 Indlæg af MKuhre »

jeg ved faktisk ikke hvor meget jeg har planer om at smide efter en ic :) men, der er brugt så mange penge på resten at det næsten ville være synd at spare og så ikke kunne udnytte kræfterne :)

okay så skal der alligevel ret meget til før de giver op, de billige :D men har bare hørt at der er mange af de billige der, ikke kan flowe de hk de lover :D
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#7 Indlæg af K-FINN »

http://www.turbomotor.dk/contents/da/d2.html

Tror jeg har vist dig den før, men den til skyline r33, er jeg sikker på, kan flowe det du behøver, den er meget brugt på supra.
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
K-FINN
Mester Medlem
Indlæg: 3480
Tilmeldt: 08 jul 2003, 14:19

#8 Indlæg af K-FINN »

Hvem har sagt de billige ikke kan flowe det der er lovet, har de målt trykfald, eller er det bare fordi deres motor ikke laver de hk de havde regnet med
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)
MKuhre
Medlem
Indlæg: 165
Tilmeldt: 09 okt 2010, 18:54

#9 Indlæg af MKuhre »

det er da rigtigt mener jeg også du har :D har ikke kunnet finde den igen. in og out er også bukket så det ser ud til at den passer godt til at ligge ned :)

det var på jock drift nissanen dens gl ic flowede ikke ordenligt så de købte en bedre og der har ingen problemer været siden :)
HenrikGM
Moderator
Indlæg: 7414
Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Kontakt:

#10 Indlæg af HenrikGM »

K-FINN skrev:Min erfaring er, den dyre kan nemmere holde det koldt over længere tid, feks hvis du kører trackday, den billige er en del tungere, og vil med tiden optage varme.


Kan du ikke uddybe det med at den tunge IC vil optage varme? Jeg tror ikke jeg læser det du skriver helt rigtigt...
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!
Besvar