Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 04 mar 2025, 07:30

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 10 nov 2002, 18:53 
Jeg spørgsmålet er simpelt... Sidder der fuelcut på alle insprøjtningsmotore med og uden turbo? Og hvad aktivere fuelcut? Er det tryk i manifol eller hvad?


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 10 nov 2002, 21:43 
Offline
Junior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 86
Bloody hell mate'
det er forskelligt, hvordan det virker. på mange sugemotorer er der et cutoff, hvis der kommer tryk på. Nogle virker på MAP sensoren (Manifold-Absolute-Pressure), på luftmængdemåleren eller i softwaren på ECU'en: Hvis ECU'en læser i nogle områder, der kun kan fås adgang til ved tryk lukker den af for benzinen.
/Per.

_________________
Per,
www.scantune.dk


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2002, 09:02 
Hmmm... Kan man så ikke få den pfffft lyd på motore med luftmængdemåler??


:´-( :´-( :´-(


Top
  
 
Indlæg: 11 nov 2002, 09:03 
Wupz... Det indslag var til et andet indlæg...


Top
  
 
Indlæg: 11 nov 2002, 09:06 
Hvordan "ordner" man så problemet med fuelcut off når man sætter turbo på en motor uden at sætte en anden motorstyring på?


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team