Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 12 dec 2024, 00:07

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 30 maj 2011, 01:35 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Billede

lexus/toyota 1uzfe 4,0 motor

som det ses er diameteren på hullet i pakningen større end diameteren på cylinderen..
pakning 92,5mm,
boring 87,5mm (org pakning "ca." 90mm)

det kunne tyde på at pakningen er til en 4,3 l 1uzfe motor.

det ses at nogen montere vvti toppe (4,3l) på 4,0 motorer,, jeg ved ikke hvad de gør med pakninger.

spørgsmålet er: Go eller NoGo,,,konsekvenser...??
(tab i kompressions forhold er uinteressant, det er bare en bonus :reading: )

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2011, 12:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
ingen der "tør" kommentere ?

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2011, 14:21 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 aug 2009, 11:23
Indlæg: 121
Geografisk sted: aabenraa
mit uprofessionelle bud ville være at pakningerne nok ret hurtigt dør igen, fordi der er det lille spillerum i toppen, når trykket er allerhøjest.
men det er bare mit bud! :up:

_________________
toyota supra mk3 1,5JZ TT-R single turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2011, 15:20 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
saml skidtet, jeg ville ikke være bekymret.
det var jo en anden snak hvis pakningerne var mindre så ville den jo forbrænde.
hullerne i pakningerne bliver også lidt mindre når de er monteret pga de vulster der er omkring hullerne bliver rettet ud.
bruger du originale topbolte igen eller ryger der nogle 12.9 bolte i ?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2011, 15:28 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
tror også bare det bliver "plug n´pray"

kan ikke nå at få fat i ARP bolte eller andet, og tror egentlig ikke vi kan montere toppe på ARP, sålænge motoren ligger i bilen, da de jo stikker "noget ud"

som jeg ser det er problemet om de dækker foringerne "nok"

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2011, 15:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Captain Slow skrev:
tror også bare det bliver "plug n´pray"

kan ikke nå at få fat i ARP bolte eller andet, og tror egentlig ikke vi kan montere toppe på ARP, sålænge motoren ligger i bilen, da de jo stikker "noget ud"

som jeg ser det er problemet om de dækker foringerne "nok"


du kan sagtens montere arp bolte mens motor ligger i bilen.
toppen skal bar lægges ned i styretappene og så skruer du arp i der er jo til en umbraconøgle i toppen af arp støtterne, derefter skal topmøtrikkerne monteres.

jeg har gjort det flere gange da jeg havde min bmw e30 turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2011, 18:35 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
ville selv dreje nogen rørstykkerm med diameter udvendigt som hul i pakning, indvendig som boring, samt højde som en BRUGT toppakning. ville bruge alm emnerør til at dreje af.
MVH søren


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 30 maj 2011, 23:48 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
tjae,,nu er de nye tykkere end en org,,men det havde da nok været muligt,men nok svært at ramme den nøjagtige tykkelse, selvom man har et "mål" på pakningen

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 31 maj 2011, 11:17 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 05 aug 2008, 19:43
Indlæg: 517
Geografisk sted: KBH
Nu når tiden ikke er der til de rigtige.
Så ville jeg heller ikke være bekymret.
Mange med feks 4agte kører feks med hks
82 mm istedet for de 81 uden problemer.
Hvis du måske skulle gøre noget.Så er det måske
som søren skriver..Men mon ikke bedre med kobber??

_________________
Corolla Gti Turbo


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 01 jun 2011, 03:26 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
kobber uden ringe,, tror jeg ikke på, og det var der heller ikke tid til..
nu er pisset samlet, så må det briste eller bære :lusket:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team