Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 03 dec 2024, 00:42

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 24 apr 2011, 09:59 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
jeg er meget ny på det med knastaksler....

så overvejer at lege lidt med det...

køre volvo 940 med b230fk fra 97.

hva er forskellen på knasterne som passer...

altså f knast k knast og hva de nu ellers hedder?

og hva skal man vælge
jeg køre med t3 kina 0.75 bar og std styring


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 apr 2011, 10:38 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
google volvo + camshaft

http://www.google.dk/search?hl=da&sourc ... =volvo+cam

Det er ikke den komplette liste oer hvad der findes, men de fleste af de originale.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2011, 06:56 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
hvilken ville være god i min motor og er den PNP


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 25 apr 2011, 07:37 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 dec 2003, 20:46
Indlæg: 3805
Geografisk sted: nordsjælland
Jeg viile nok vælge en A eller en V knast.
De er nemme at finde, og er ikke særligt dyre.
Og den originale motorstyring bør ikke få et slagtilfælde.
Ja det er pnp. bare man husker at kontrollere ventil spillerum.
Og man har tjek på blandingen.

MVH

Morten

_________________
Gammel VOLVO med turbo Megasquirt and spark ekstra. flytter de små 2 ton bil rigtigt fornuftigt
Nu med Ny motor.
http://www.powerforum.dk/viewtopic.php?t=11806
http://www.volvo200klub.dk/index.html


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2011, 17:12 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Jeg ville se efter en V eller K.

Knasten som sidder i nu hedder højest sandsynligt T. Den giver godt bundtræk, men "dør ud" når man kommer over 4000rpm.. V'en er en rigtig god all-round, fint bundtræk og den trækker fint op til begrænseren.

K knasten mister man en lille smule bundtræk med, men den trækker hårdt fra 4000 og op.

Det er de to knaster jeg foretrækker at køre med, og som jeg ville anbefale.

kører pt selv med K knast i en "bearbejdet" B23 maskine. Og det fungerer fornuftigt.

Dennis

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2011, 18:24 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
ok er det noget man vil kunne mærke på std styring


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2011, 20:54 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
Ja, det kan sagtens mærkes på standard styring. Tydeligt endda..

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2011, 21:22 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 20 jan 2008, 00:55
Indlæg: 127
Hvilken bil skal den findes i og årgang altså k knasten og hvordan kendes den..... Hva skal jeg forvente af pris?


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 apr 2011, 21:47 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 maj 2005, 14:59
Indlæg: 422
Geografisk sted: Syddjurs
K knasten findes i gamle B23E motorer i 200 serien (årgang 83-84), og vidst også i nogle E motorer i 300 serien.

Jeg har altid kunnet finde dem brugt på nettet. De bliver handlet til mellem 500-1000kr.

Knasten kendes på bogstavet som er banket i enden af den (modsat remskiven)

Billede

På dette billede er det så en T5 knast (gammel gruppe a knast..)

Husk endelig også at knasten skal have det "spor" til strømfordeleren. Det er nemlig ikke alle knaster der er lavet med fordeler-spor. I de gamle motorer sad strømfordeleren anderledes, så sporet ikke var nødvendigt..

_________________
- Trykladning er en sygdom. Der findes intet lægemiddel udover mere ladetryk!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 27 apr 2011, 02:52 
Offline
Senior Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 maj 2005, 09:16
Indlæg: 365
Geografisk sted: Horsens
Det er sjovt, at D knasten aldrig bliver nævnt i de her tråde?
Den er slet ikke så dum enda, trækker ok i bunden, og følger med pænt op i Rpm registeret.

Vi skiftede fra fra A knast til K Knast, på et tidspunkt og jeg var egenlig lidt skuffet over bundtrækket med K knasten(meget skuffet den første gang jeg trykkede til den), til gengæld trak den fint igennem over 4000rpm, som også er blevet nævnt.

Kender ikke rigtigt til V knasten personligt.

_________________
! ! FRI BANE FULD HANE ! !

IT'S MIND OVER MATTER!!
I dont mind, and the sheetmetal dont matter!!


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team