Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 11:22

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
Indlæg: 11 nov 2002, 10:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Jens;
Jeg har godt set at mantzel har en bund til Opels lille V6'er.

Hvordan virker det sådan mere præcist. Tager man bare krumtap, plejlstænger, stempler og klasker i den nuværende motor. Eller skal man have hele bunden med over. Hvis man skal have hele bunden med, kan man så ikke bare lægge en 3,0/3,2 motor i istedet.

Jeg kan se at Mantzel lover 34 hk ved denne ombygning, men det kan man vel lige så vel hente med montering af 3,0 knaster og lidt bearbejdning af topstykker, udstødningsmanifolde og indsugningsmanifolden.

Jeg har luret at det er meget brugt at lægge 3,0 knaster i 2,5'eren, da det skulle være den primære forskel på en alm. 2,5 og I500 modellen.

Jeg arbejder i øjeblikket på at anskaffe endre knaster til dyret, dog ikke 3,0 knaster.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2002, 11:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Man tager hele blokken det er 10 gange billigere da delene er dyre hvis man skal have dem nye feks skal foringerne skiftes og det kræver sikkert masser af bearbejdning. Er der ikke noget med at 2.5 topstykker har 2 knaster og 3.0/3.2 har 4 hvilket gør topstykkerne for brede til en forhjulstrækker. Der en calibra i holland med 3.2 og kompressor http://home01.wxs.nl/~denke000/Calibra3.html


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2002, 12:31 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
2,5 har 2 knaster pr cylinderrække. Jeg føler mig ret overbevist om at 3,0/3,2 også kun har 4 ialt.

Jeg har set en Vectra B med en komplet 3,0 motor i. Der er da heller ikke så meget plads.

Jeg troede egentlig ikke at de 2 motorer (2,5/2,6 og 3,0/3,2) mere eller mindre var den samme. Mente graderne mellem cylindrene på 3,0/3,2 var større...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 nov 2002, 12:46 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Jeg troede der kun var en knast pr top i en 2.5. Måske har det noget at gøre med indsuget/udstødningen at de bruger 2.5 topper. Irmcher bruger nemlig også 2.5 topper på deres 3.0


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2002, 10:43 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 223
Jeg vidste ikke Irmscher også bruger 2,5 toppe.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 nov 2002, 21:24 
En sjov bil siger du..

En Vw Corrado VR6, sån en ka fås for omkring 130.000,- så er der oz råd til lidt andet sjov... :D


Top
  
 
Indlæg: 24 nov 2002, 19:45 
Kjøp en eldre Mazda Mx5.
Motoren finner du i KIA sportage fra 95 og opp (samme motor som i 16V 626 men kongigurert for bakhjuls drift). bruk kamaksler fra 88 626 2,0 i 16v.
Gearkasse fra 84-85 929 og diffrensial fra RX7 turbo 2.

Sett så i smedede stempler med ca 8,5:1 og bygg på en Garett GT30/T04SBB
Få fatt i en bra motor styring og få motoren tunet optimalt med 750+ cc dyser
500 hk burde være innen rekkevidde.

Hvis du i tillegg investerer i hjuloppheng og felger dekk. vil du ha en lynrask bil som ville være umulig å følge når veien svinger.

http://images.cardomain.com/installs/20 ... 9_full.jpg
http://www.cardomain.com/member_pages/v ... 651&page=3
http://members.aol.com/solomiata/FE3.html
http://home.online.no/~arban/
http://plaza.ufl.edu/mugen23/FE.htm


Top
  
 
Indlæg: 26 dec 2002, 01:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 332
Geografisk sted: Slagelse
Hva med en Kadett GSI 16V?

den er ik liså tung som vectra/calibra og den har en kanon motor der er nem at tune, har en kammi der fik 174hk kun med chiptuning, std er dden opgivet til 150 men de har vist sjældent under 160. og hvis du skifter knaster og sætter en lexmaul indsugning med k&n på samt en bananmanifold og en 2"/2.5" udstødning og for planet flowet og poleret toppen er den god for 200hk+.
og til en pris på max 100k vil jeg tro.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 65 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team