Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 26 feb 2025, 00:14

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Senior Medlem

Geografisk sted: Vejle
Jeg har flere gange kigget lidt efter en bil til lidt leg, bilen skal ikke have plader på og ville nok bare skulle bruges til lidt trackday eller lidt drag.
Af og til er der jo nogle til salg uden papirer og sommetider også uden stel nr, kan forestille mig det måske er nogle der flyttet stel nr over i en tysker.

Men er det lovligt og have en bil uden papirer og stel nr? F.eks til DHB plejer Politi og Skat jo og være på pletten og vil sku ikke risikerer noget.

Evt kunne det være rart og have dette på skrift hvis det findes

/Kristian T

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Moderator

Sjovt emne.

Flere arrangementer kræver nummerplader for at påberåbe sig at forsikringsforholdene er iorden, så der kan du ikke rigtigt bruge bilen.

Jeg kan ikke se det er ulovligt at have en bil uden plader eller stelnummer, MEN det vil være ganske besværligt at bevise ejerforholdet på bilen hvis du bliver spurgt.

Har du ikke noget mellemværende med SKAT, så kan det ikke rigtigt komme dem ved, SÅLÆNGE bilen ikke bruges på off. vej(tricky definition!)

Forsikringen vil bliver et livslangt bekendtskab hvis du påkører nogen i en bil uden stelnummer eller papirer, MEDMINDRE du forsikrer dig særskilt.

Egentligt ikke noget nyt under solen.

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Senior Medlem

Selvfølgelig er der de events hvor nummerplader er et krav, men dem må jeg så undvære.
Planen er overhovedet heller ikke den skal på offentlig vej, men udelukkende på bane.
Vil det være en løsning og få lavet en vognbog som man gør til motorsport i Dasu regi eller det meget omfattende?
Med hensyn til forsikringen har jeg ikke lige overvejet det, men vil mange arrangementer ikke have en forsikring i den forbindelse? Og vil det være anderledes en dem der har en hardcore drag bil med tilhørende plader og stelnummer?

/Kristian T

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skævinge,nordsjælland
I forhold til Dasu - vil jeg mene at du kan hugge dit eget nummer i den, der skal du bare identificere bilen i forhold til vognbogen

Alt under 800Nm burde være 2 takt

Titel:
Mester Medlem

Kristian T skrev:
Selvfølgelig er der de events hvor nummerplader er et krav, men dem må jeg så undvære.
Planen er overhovedet heller ikke den skal på offentlig vej, men udelukkende på bane.
Vil det være en løsning og få lavet en vognbog som man gør til motorsport i Dasu regi eller det meget omfattende?
Med hensyn til forsikringen har jeg ikke lige overvejet det, men vil mange arrangementer ikke have en forsikring i den forbindelse? Og vil det være anderledes en dem der har en hardcore drag bil med tilhørende plader og stelnummer?

/Kristian T
prøv at læs det du skriver under på .... altså når du melder dig til div race.
en bil der har været en gadebil, dvs har haft stelnummer, men ikke har det mere.... ville jeg personligt holde mig fra.
MVH søren

Titel:
Senior Medlem

lqs>> Hvad tænker du her på?

/Kristian T

Titel:
Mester Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ribe
lqs skrev:
Kristian T skrev:

/Kristian T
prøv at læs det du skriver under på .... altså når du melder dig til div race.
en bil der har været en gadebil, dvs har haft stelnummer, men ikke har det mere.... ville jeg personligt holde mig fra.
MVH søren

Samme her.

Hvorfor fjerner man et stelnummer?
Nok fordi den ikke skal kunne genkendes igen - tyveri tænker jeg.
Om folk så har skået det ud - samt taget div. typeplader til en anden bil for at fuske noget afgift eller lign. er også svær at bevise = så vil jeg stadig tro den er stjålet.

Titel:
Senior Medlem

Kan godt se problematiken omkring det i princippet sagtens kan være en stjålet bil. Det er også en af grundende til dette indlæg, at få dækket alle siderne i sagen, tanken var netop og undgå problemerne.
Jeg tænkte bare at f.eks Politi og Skat ikke ville se på bilen som en gade bil hvis den er væsentlig ombygget og uden plader/stel nummer, og derved en ren racer...

Hvordan er det med f.eks Yokohama Cup og DTC biler, har de stadig stel nr eller kun vogn bog?

/Kristian T

Titel:
Moderator

Skat/politi ser ikke på bilen som en gadebil, medmindre du kører på gaden med den, eller sætter nummerplader på.

Behold du stelnummeret(så kan du bevise dit ejerforhold) og byg den om ligeså tosset du orker. Hverken Skat eller Politi har nogen indsigelser, så længe du ikke anvender bilen på off. vej eller område(vigtig information!!), eller sætter nummerplader på den.

Alle biler i alm. handel har et genkendeligt stelnummer. Det virker suspekt hvis en karrosse pludseligt ikke længere har et stelnummer, selvom det i race nok er mere almindeligt end man synes nødvendigt.

Nogen der kender en legitim årsag til at skære stelnuimmeret ud af en bil?

Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!

Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Nær Roskilde
HenrikGM skrev:
Nogen der kender en legitim årsag til at skære stelnuimmeret ud af en bil?

Meget model-specifik: Pug 106/Citroen Saxo for at montere spjældhuse med fornuftige tragte :-).

... meeen, det er vist mildest talt en søgt version :-)

Billede
Golf GTi 16V til rally

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time