dykkerdahl skrev:
Captain Slow skrev:
har brugt mineralsk olie de første 100 km, efter boring/honing og siden skiftet til den olie jeg nu vi bruge
Hvordan har du kørt den ind med Rpm/ladetryk, og hvornår skifted du olien igen?
en hyggetur med godt med acc / deacceleration gennem gear (motorbremse), de 100 km er nok overdrevet,, har sikkert været mindre.
olie + filterskift til 10/40W delsyntetisk,,siden har skidtet fået kniven.
kun en motor har givet op efter den tur,
(har vel lavet 12-15 stykker, alle 4age og 4agze motorer)
og hvad den fejlede vides ikke, mener det endte med at blokken blev kasseret, efter jeg skiftede krumtap, og den igen kort efter indkøring smed bunden,
en af mine egne kørte en sæson, så fik den en mislyd fra lejer, som blev løst med et sæt lejer af bedre kvalitet, den kører stadig
måske K-Finn ved hvad førstnævnte egentlig fejlede, som sagt mener de kasserede blokken, måske pga. flugtboringen på hoved overfald ?