Spirillen skrev:
3D printning er efterhånden snart "hvermandseje", det er vildt hvor langt det er kommet, også i opensource(går stærkt udfra, at du kender til REPRAP projekter o.l.)
Er selv ifærd med at samle dele sammen, til en Diy CNC Router, som gerne skulle ende med, at være tæt på gratis.
Baseret på Arduino.
Det må da også være noget for dig?
Jeg havde nu tænkt mig en Mach3 løsning.
Har drivere, controlleren, og flere motorer liggende(vil nok vælge at opgradere motorerne til noget mere brunstigt) og mangler bare tiden. Der skal stå CNC plasmaskærer på den første maskine for at holde det lidt simpelt på den første.
Routere er lidt "tricky". Pludseligt skal konstruktionen være stiv(mere end man lige aner), dermed bliver den tung, så skal der mere motor til, der har mere moment, og stiller endnu større krav til stivheden. Har sadt det på pause, og leder istedet efter en rigtig CNC fræser med defekt styring.
Maskinauktioner kan give hammerslag på en defekt CNC fræser i størrelsesordenen 2000kr + salær og moms. Så var man hurtigere igang.
Lige pt skal jeg dog ikke have flere projekter igang.(men falder jeg over den rigtige CNC så er der nok alligevel plads til en mere....)
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!