Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 20:36

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5
Forfatter besked
Indlæg: 04 nov 2002, 19:50 
Att: JH. Nej en ganske almindelig 9” kobling fra en 2,2 eller 2,5/2,8/3,0 6cyl. De kan klare ca. 225-230hk.


Att: Jens. Har intet kendskab til ombygning af Volvo motorer. De kommer fra 230FT motoren som sider i 760 og har følgende Mahle nr. 0376700.
Det er efter min mening nemmest og billigst at finde en komplet 2,4 omega motor i tyskland i dag. I forhold til at lave nogle af de tidligere nævnte ombygninger. Dog vil jeg sige at diesel krumtappen har en stor fordel til turbo motorer. Den er meget kraftigere (og selvfølgelig tungere) men kræver så speciel fremstillede plejlstænger og stempler. Se evt. http://www.kolumbus.fi/revirtan/juauto.html


Att. Stefan. Hvis du vil beregne lidt på din gearing, har jeg lavet et regneark til det formål. Du kan aflæse din hastighed ved et indtastet omdr. tal. i alle gear. Ud fra dæk størrelse og bagtøjs gearing.
Jeg vil dog anbefale dig en 3,67 da den er mest all round til daglig. Frisk i afsættet og til at holde ud på landevej. Jeg har selv kørt med 4,3 her i sommer, det var lidt af en prøvelse at komme ud på ture længere end 15 km. Man sider og bliver ved med at lede efter 6 og 7 gear!!! Alt hvad der er lavere end 3,89 er kun godt til race. (efter mig mening)
Ja jeg har spær på min. Nej jeg har ikke et spær i overskud. Jeg har selv lige kvast differer hjulene i det ene af mine. (Rep. For ca. 4500kr I stumper) Det var den sidste gang vi var til Dragrace I år. De er meget svære og dyre og få fat i.

Hilsen Henrik S.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
  
 
Indlæg: 04 nov 2002, 20:22 
Hej

Att. Henrik, okay jeg troede bare ikke at de var så stærke, men der kan man da bare se..Så må en kobling fra en 2,4 vel osse passe..

Att: Lasse, nej det er ikke en replika som jeg er ved at bygge, der er 2 grunde til at jeg vil have 5-huls undervogn på.
1. Store bremser fra en Commodore GS/E, de skulle have samme størrelse som en I400, dog mangler jeg hovedbremsecylinderen, som er på 24 mm. Jeg starter med at bruge en på 23 mm. fra en senator a.
2. Fælgene....Jeg skal have haft i et sæt Ronal 400 i størrelsen 8x15 et23 og et3, og ja de skal naturligvis males i den orginale polarhvide farve (E452).

Bilen (I200) skal males i den samme farve med de orginale staferingere fra Rothmans.
Jeg renger med at de bliver malet på, da de ikke er så nemme at opdrive. Og så holder de nok osse bedre.

Mvh. JH.


Top
  
 
Indlæg: 04 nov 2002, 20:29 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 788
Geografisk sted: Vestsjælland
Plejestængerne jeg brugte til at lave 2.4 med diesel krumtap var ganske anmindelige vauxhall 2300 med 7/16" bolte købt for 300 kr. Men en omega 2.4 går meget bedre i tomgang da plejestængerne er meget lettere. vauxhall 2.3 vejer vist over 900 gram.
De ovennævnte volvo stempler koster ca 515 + moms men de har en komp højde på ca 39.9 så de dur kun til at lave en 22?? turbo motor da en 2.2 har 41.15 komp højde. Hvis dit bagtøj ikke kan holde så har jeg set et 7.5" chevrolet monza bagtøj monteret på en ascona a. Det passer fint i bredden og spær er meget billigere + fælgene passer næsten (4x4")


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 nov 2002, 22:08 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 196
Hej.
Da det "kun" bliver en alm. 2,4 i første omgang får jeg jo kun brug for ,2i skiver fra en rkord. Jeg fik at vide fra en Opelmekker der selv kører manta at GSI remseslangerne passer på, men hvad med hovedcylinder, passer den gamle der eller skal jeg have en fra en GSI eller 2,2i rekord??
M.hT. spær så sælger Risse da spær til en mindre formue...;-) Ellers laver Quaife da nogle interessante dele til Opel-bagtøj.http://www.quaife.co.uk/index2.tm
M.v.H. Lasse Kristensen

_________________
PowerPage sugemotorfraktion
Sorte plader er gejl....
M.v.H. Lasse Kristensen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 08 nov 2002, 15:52 
hmm hvad skal man regne med at give for krumtap, plejlstænerne og stemplerne...

bare så jeg ved hvor meget jeg skal spare op....


Top
  
 
Indlæg: 08 nov 2002, 21:02 
Jeg har læst at der er nogle der vil købe rullevippearme "med små stødstænger"
Jeg har et lidt brugt sæt tilsalg.det er 100% ok kan kontaktes på tlf 26706585
MVH GERT kadett c en lille rød sag fra odense:-P


Top
  
 
Indlæg: 12 nov 2002, 19:03 
Hej.

Jeg har lige et par spørgsmål igenigen...

Svinghjulet og kobling er vel den samme på en 2,2 og en 2,4 ikke??

Den del af tændingen (2,4) som sidder bag rotoren, er den ens med den fra 2,0 el 2,2 ??

Hvilken standard-Opel indspøjtning er den bedste fra henholdsvis 2,0/2,2/2,4 cih-motorer ???...2,0 tændingen er fra en I200, fra 1984. Jeg ved ikke om der er forskel fra en GSI og en I200.

Mvh. JH.


Top
  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 47 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4, 5

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team