Att: JH. Nej en ganske almindelig 9” kobling fra en 2,2 eller 2,5/2,8/3,0 6cyl. De kan klare ca. 225-230hk.
Att: Jens. Har intet kendskab til ombygning af Volvo motorer. De kommer fra 230FT motoren som sider i 760 og har følgende Mahle nr. 0376700.
Det er efter min mening nemmest og billigst at finde en komplet 2,4 omega motor i tyskland i dag. I forhold til at lave nogle af de tidligere nævnte ombygninger. Dog vil jeg sige at diesel krumtappen har en stor fordel til turbo motorer. Den er meget kraftigere (og selvfølgelig tungere) men kræver så speciel fremstillede plejlstænger og stempler. Se evt.
http://www.kolumbus.fi/revirtan/juauto.html Att. Stefan. Hvis du vil beregne lidt på din gearing, har jeg lavet et regneark til det formål. Du kan aflæse din hastighed ved et indtastet omdr. tal. i alle gear. Ud fra dæk størrelse og bagtøjs gearing.
Jeg vil dog anbefale dig en 3,67 da den er mest all round til daglig. Frisk i afsættet og til at holde ud på landevej. Jeg har selv kørt med 4,3 her i sommer, det var lidt af en prøvelse at komme ud på ture længere end 15 km. Man sider og bliver ved med at lede efter 6 og 7 gear!!! Alt hvad der er lavere end 3,89 er kun godt til race. (efter mig mening)
Ja jeg har spær på min. Nej jeg har ikke et spær i overskud. Jeg har selv lige kvast differer hjulene i det ene af mine. (Rep. For ca. 4500kr I stumper) Det var den sidste gang vi var til Dragrace I år. De er meget svære og dyre og få fat i.
Hilsen Henrik S.