Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 01 mar 2025, 18:19

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2
Forfatter besked
 Titel:
Mester Medlem

Geografisk sted: Holstebro
Aha.. det er jo lidt ligesom et forhør, sandheden skal lokkes frem i små doser. :wink:

Så det vi snakker om er at skifte fra fabriks originalt indsprøjtning til noget andet indsprøjtning, i forventningen om at få en motor der køre mere økonomisk/bedre? Hvis du selv tror på du får et resultat der svare til indsatsen, ville den nærmeste vej vel være at finde et komplet TPI system fra en tilsvarende motor. TPI er multipoint, mens dit nuværende TBI er "mono"point. GM brugte begge system sideløbende (TBI frem til vist '95), så tvivler måske på der er den voldsomme forbedring at hente ved et skifte. Mest for pengene var sikkert at få gennemgået det du allerede har så det spiller 100% og er helt opdateret.

Både ved TPI og TBI systemerne kan der fint pilles/ændres i styringen, men der sikkert lidt langt mellem guru'er her i dk. I USA er der masser af kloge hoveder og stumper. Det nærmest jeg lige kommer er ham her svenskeren: www.creativefuelinjection.se/

Ham er skulle også have god viden om i hvert fald TBI, men han er muligtvis lagt lidt død, da det vist desværre bl.a var hans værksted der gik op i røg ved den store brand i Søborg for nyligt: www.B-bodyimport.dk

At tror at du med noget hjemmebyg selv kan overgå et fabrikssystem i kørbarhed, benzinøkonomi osv mener jeg er helt dødfødt...

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Nyt Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordjylland
Se det var info der kan bruges. Jeg havde absolut ingen tanker om at lave noget hjemmefusk. Jeg ville have fai dele som passer lige på og så arbejde ud fra det. Og til sidst en tur forbi RH Motorsport og få det hele finetuned.

325T

Titel:
Mester Medlem

325T skrev:
Men 1 million løsninger, det er godtnok mange... :-)

Tja.. i USA har bilombygning/tuning jo næsten været en folkesport siden bilens barndom, nærmest på højde med fodbold herhjemme og det afspejles tydeligt i udvalget at isenkram der er på markedet derovre... enormt! Det afspejles tydeligt af at masser af folk også her i dk køber deres tuningsstumper (også til ikke amerikanske biler) i USA. :)

Hvis du hos Summit.com søger på "fuel injection systems" dukker der altså 304 forskellige produkter op! Her snakker vi bare komplette indsprøjningssystemer til eftermontering. :D

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Roskilde
Westmus skrev:

Hvis du hos Summit.com søger...

For folk der ikke kender til summit, så vil det være en god ide at gå til summitracing.com, da der faktisk er noget der hedder summit.com, som ikke virker til at have noget med auto tilbehør at gøre.

Ikke for at spille smart, men for at forebygge eventuelle misforståelser.

FP-DE 1,8 16v

"I need your boots, your hat and your Unicycle!"

Titel:
Mester Medlem

325T skrev:
Se det var info der kan bruges.

Jamen som folk jo tidligere skrev, jo mindre precis info du disker op med jo ringere hjælp......

Jeg kan jo også spørge dig hvad koster et nyt dæk til en bil? ...hvordan ville du give mig et brugbart svar på det uden yderligere info om type, størrelse osv der ønskes? :wink:

Titel:
Mester Medlem

Kan se www.creativefuelinjection.se har et komplet TPI ombygningskit til knapt 9000,- svenske pesetos, incl opgraderet program (og support pr mail), det da vist et rigtigt godt bud på billigste/letteste løsning til noget originalt multi point. :)

Titel:
Mester Medlem

prøv at forestille dig du monterer multipoint systemet........................hvis så forskellen på benzinforbruget er minus 10%.... hvad jeg ikke tror på. så er det kun ca 7500liter benzin, du skal have gennem motoren før anlægget er tjent ind igen...!
hvis bilen ca kører det på literen jeg regner med, vel at mærke.
prøv lige at kør en tur med en afr måler. kører bilen mægtigt fedt. er der nok noget galt med den standard monopoint. kører den ikke mægtigt fedt, så kommer den nok ikke til at køre længere på literen, ved et andet slags sprøjt.
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 17 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2

Alle tider er UTC + 1 time