Jeg ved ikke hvor meget man skal være på vagt over for damplommer i benzintilførelsen.
Jeg ved "Benzinen skal fordampes (i karburatoren), før den føres til motoren, og derfor må damptrykket, der bestemmes af de indgående kulbrinters kogepunkter, have en vis størrelse, så start af en kold motor er mulig. Damptrykket må dog ikke være så højt, at der vil ske en væsentlig fordampning af benzin før karburatoren, da dette vil kunne føre til dannelse af damplommer og derved til blokering af benzintilførslen. Damptrykket må tilpasses klimaet; kolde omgivelser kræver højere damptryk end varme omgivelser." (lånt på nettet)
Kogepunkt på benzin er mellem 40 og 180 grader.
Jeg kender til biler der kører med brændstof kølere fra fabrikken af, primært diesel biler, men ville man skulle være opmærksom på benzin temp. hvis man f.eks. flyttede benzinfilteret fra under bilen, og op i motorrummet?
Dog i modsatte side af manifold turbo osv.?
Ville dette give grund til bekrymring?
Strålevarme fra asfalt på en varm sommerdag kan vel også have en indflydelse? (tanken, slanger osv)
Jeg kender ikke til arbejdes temp. på benzin pumpe(r) men hvis de bliver varme under brug har de vel også noget at sige?
Kører nogle af jer med benzin kølere?
Der er vel også det sikkerheds mæssige i ikke at have brændstofslanger i hele motorrummet, samt benzinkøler i fronten af en gadebil.
Kom gerne med input, grunden til flytning af benzinfilter, er det tager en hel dag at skifte det som det sidder, samt jeg ønsker at montere endnu en benzinpumpe på dets plads.
