Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 30 nov 2024, 21:20

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 26 dec 2010, 14:34 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
Jeg har ingen problemer med at chippe dieselbiler og hente rigtig god effekt ud af dem, men nu jeg fået en 106 XSi 1600 - så skal jeg jo til at lære Benzin chipning :)

Jeg sidder og kigger på en ori fil for en Peugeot 106 Rallye 1300 - helt specifikt tændingsmaps. Der er noget der undrer mig lidt.

Kan det virkelig passe at tændingen er sat til 30 grader fra 4.000 til 8.000 for load 0 til load 100? og 22.5 grader ved 2400 omdr/min load 10 ?


Motoren er en TU2J2 1.3L 8v'er med 100Hk.


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2010, 16:28 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
Hvis nogen har pillet, så kan de mærkeligste ting være "helt normalt".

Det du beskriver lyder en smule unyanceret, og kan vel næppe kaldes et "map" ;-)

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 26 dec 2010, 21:30 
Offline
Senior Medlem

Tilmeldt: 19 sep 2009, 18:54
Indlæg: 483
HenrikGM skrev:
Hvis nogen har pillet, så kan de mærkeligste ting være "helt normalt".

Det du beskriver lyder en smule unyanceret, og kan vel næppe kaldes et "map" ;-)



Det er taget fra en helt std. Fil der ikke er pillet ved.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 28 dec 2010, 17:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 1673
Geografisk sted: Nær Roskilde
øh - jeg skal lige forstå det rigtigt... al tænding fra 4K til 8K er 30 grader? Uanset load?
Med undtagelse af en enkelt "stribe" hvor det er 22,5 grader?

Ved du hvad de load-værdier mere præcist repræsenterer ift. MAP-signal?

Der vil ikke være noget underligt i at have en hel del tænding, selv ved høje RPM, når MAP er lavt (højt undertryk => meget lidt spjældåbning). Men det passer jo ikke voldsomt godt med hvad du beskriver...

22,5 grader er måske også lidt til den stive side selv for en lidt ældre 8V konstruktion som TU'eren, men det er sådan mere en strøtanke.

_________________
Mvh.
Brian Klausen

Billede
Golf GTi 16V til rally


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 35 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team