Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 28 feb 2025, 13:48

Alle tider er UTC + 1 time

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ribe, Danmark
Hej

Hvor finder jeg sådan en?
skal gerne være billig/brugt også, det er kun for at få bilen godkendt, og synes en GT42 ser lidt voldsom ud.

alternativet er jo at lave en t4 flange med t3 huller i til at sætte imellem, men synes ovenstående ville være bedre.

Den kan godt være med intern wastegate, og effektmæssigt skal motoren yde ca. 260hk, tror det bliver svært at få gt42 derned.

Håber i har nogle gode ideer :D

Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+

Titel:
Senior Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gun City
Jeg har aldrig set kombinationen af T4 og intern wastegate.
Men jeg ved at ATP laver forskellige udstødningshuse, bl.a. et med T4 flange til GT3076 og GT3582, sidstnævnte bruger jeg selv :D
De laver også udstødningshuse til de 2 nævnte turboer, med intern wastegate, men så er vi nede i T3-huse.
Hvor du lige finder dem brugte/billige, ved jeg ikke, men tror da den klart billigste måde er, at få lavet en adapter, som du selv er inde på.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

ja det ville jo også være det billigste.

Men har set mindre t4 turboer på "små" lastbiler i ca. 6-10 tons klassen, kunne være nogle havde kendskab til et eller andet...

mvh Christian

Titel:
Mester Medlem

jo der er da masser af "små" T4lastbil turboer, med forholdsvis store udstødningshuse.
de har måske skullet levere luft til 180 dieselhk. men kan sagtens lave luft til de dobbelte benzinhk. hvad er det egentlig du skal bruge den turbolader til?
du skriver noget med 260hk og syn? hvad er problemet?
MVH søren

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Jeg har en bmw som skal godkendes med 260hk.
hva den yder endnu ved jeg ikke, da den skal først indkøres når det bliver bedre vejr...

Det er en m20 som skal køre 1.5 bar på en gt42 turbo... derfor tror jeg at selvom jeg sænker trykket til 0.5, kommer den til at yde langt over de 260hk, selv ved 0.5bar som er grundtrykket på WG'ene...

jeg kunne dog flytte knasten frem og sænke omdr. begrænseren, men du ved, det ville også se mere realistisk ud, når den skal over og ha lavet støjmåling.

Titel:
Medlem

Hmm. BMW med 260hk og blæser :shock: Hvordan får du det godkendt? Kan du fortælle lidt om det?

Titel:
Medlem
Brugeravatar

det er en længere forklaring... men du må gerne sende en mail på hansen_c(snabela)yahoo.com, så skal jeg prøve at forklare lidt om det der...

Titel:
Mester Medlem

hvem skal måle ydelsen? hvis den skal "godkendes" skal det vel være med den turbolader den skal køre med?
noget så simpelt som et gasspjæld der kun lukker x antal% op kunne være løsningen. eller en drosling foran spjæld eller turbo. der er da, i mine øjne ingen grund til at sætte anden lader på.
hvis du vil lave det efter reglerne der gælder, får du da sikkert nok at bruge dine penge på endda.
MVH søren

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time