Lige pt går jeg i duften fra en 20kw billig-kanon.
Kanonen var defekt da jeg lånte den(jeg vidste det godt), trods den ikke var ret gammel.(læs:ny)
Efter den har været adskilt en halv snes gange, og fået nye lamelblade af et stykke Delrin jeg havde liggende har jeg nu fået den til at brænde helt fint, men på diesel er den ikke røgfri selvom det umiddelbart virker sådan. Efter nogle timers drift, så er luften alligevel lidt tung...!
Kanonen her er efter ejector princip, og det virker ret godt når man får fundet tricket. Indtil da er det ikke fantastisk godt.
Dem med regulære pumper er ret dyre.
Jeg vil måske tro at petroleum eller måske ligefrem luftfri petroleum kan hjælpe, men prisen går jo så også op.
Hvis du har skorstensmuligheder, og med dit relativt lille rum ville jeg nok se efter en af de varmluftkaminer (Dantherm DV20 feks) der er i blå avis nu...
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!