Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 27 feb 2025, 06:01

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2010, 13:59 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
"drag trekanter"

kim du er altså klammo :ha:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2010, 17:13 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
lqs skrev:
dykkerdahl skrev:
Er der nogle der tør gætte på hvad den har af Hk og hvad for motor det er....
efter lyden...WANKEL.
efter tal....ca 1000hk.


De påstår lige knap 1000hk.

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 okt 2010, 19:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 jul 2006, 19:24
Indlæg: 784
Geografisk sted: Sønderjylland
Captain Slow skrev:
"drag trekanter"

kim du er altså klammo :ha:


Haha sad lige og tænkte det samme :tooth: Nu kammer han sku da helt over :D

_________________
A3 -99 1.8T Quattro

S3 Optimeret


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 okt 2010, 13:20 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
Man kan vel ikke sige at det er klamt før end man har prøvet det :mrgreen:


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 nov 2010, 23:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
http://www.streetfire.net/video/adriana ... 685059.htm

Den har kørt 7.0 med efter eget udsagn 765hk..
Det er ret godt gået syntes jeg..

Pæn stor turbo...

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2010, 03:55 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
K-FINN skrev:
http://www.streetfire.net/video/adriana-765hp-30psi-13b-starlet-dyno_685059.htm

Den har kørt 7.0 med efter eget udsagn 765hk..
Det er ret godt gået syntes jeg..

Pæn stor turbo...
meget stor til 765hk! men det er jo nok WHP... ved to bar.
måske bilen kører 3bar på banen i høje gear?
lyder til de ruller i 4. gear. på en gearkasse ,hvor det nok nærmere er femte der er 1-1


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2010, 11:03 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 08 jul 2003, 13:19
Indlæg: 3480
Ja det er 4 gear de ruller i, og hvis man sammenligner med den anden, og de kører sikkert med samme gearkasse, den har 5 gear...

Hehe, ja stor turbo til 765hk :-)

_________________
Ja ja, find du nu bare en audi der kan tage 9500rpm på standard dele :-)


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2010, 11:50 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 mar 2005, 22:33
Indlæg: 1425
Geografisk sted: Fårup i den umiddelbare nærhed af Hobro
FYI, så skal der noget mere turbo til at lave samme effekt på en Wankel som en tilsvarende stempelmotor.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 19 nov 2010, 14:39 
Offline
Nyt Medlem

Tilmeldt: 17 feb 2006, 11:48
Indlæg: 41
Wankel skrev:
FYI, så skal der noget mere turbo til at lave samme effekt på en Wankel som en tilsvarende stempelmotor.

Hmm, hvorfor mon egentlig?

Jeg kan forstå hvis turbine-siden skal være større, fordi på wankelmotoren får den typisk udstødningsgasser "lige i fjæset" uden ventiler og krumspring - men compresser delen burde vel være ca. det samme så længe man sammenligner med turboer til 2.6l stempelmotorer.

Måske fordi wankelmotoren har det skidt med varmen der opstår ved at bruge lille turbo til at skabe trykket og man derfor vælger overstørrelse for at holde sig under kritisk punkt og fordi den stadigt kan trække det turbine-mæssigt? Virker bare stadigt underligt på den drag-bil der, som vel kører på methanol (og derfor uden intercooler).

At den så næsten helt sikkert snarere laver 1000whp og ikke 765whp er måske forklaringen. Man ser også Supraer med den størrelse turbo når de laver 1000+ whp.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 20 nov 2010, 03:11 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Wankel skrev:
FYI, så skal der noget mere turbo til at lave samme effekt på en Wankel som en tilsvarende stempelmotor.


Who cares! :lusket:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 23 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team