Powerforum

Motor- og Tuningsforum for Garagefuskere og andet godtfolk!
Dato og tid er 06 jun 2025, 09:16

Alle tider er UTC + 1 time




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste
Forfatter besked
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2010, 18:38 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
sparker lige liv i tråden, i håb om selv at få fornuftige indspark,

starter lige med at opremse hvordan det ser ud pt. (stiller mig på skideballernes holdeplads)

1uzfe/gt45/8x510/3½"/ms1

walbro (made in ?) 255 extern. monteret med 8 mm slange ca. 40 cm fra tank, pumpen sidder 1/2 oppe på en ca. 18 cm høj tank med hul i nedre bag, med en studs i (dvs hullet er vel reelt 6,5 mm, ca. det samme som i pumpen)

det har indtil videre virket upåklageligt med en temmelig udefinerbar ydelse..
(rullet med drag dæk. pga. mangel på bid på rullerne)

rullede 503 hk / 0,80 bar da jeg kørte fra første indkøring,,
da vi ville magre den ud og køre lidt tænding på, rullede vi den lige inden ændringer, og fik så 586 hk (tak hvor kom de fra ?)

efter lidt tweeking rullede vi så 672 hk / 0,85 bar

så ingen udmagring på wb og fin dutycycle.
MEN!
vi er vist alle klar over vi er langt ude over hvad pumpen egentlig burde evne at levere, og vel også hvad slangen magter (måler ca. 3,2 bars benzintryk, med original regulator og pulseringsdæmper, sidstnævnte er vist noget på overarbejde)

så spørgsmålet er. hvad er næste step ?

for mig virker det tåbeligt at vælge en bosch 044 da det vel er det samme som at pisse i bukserne for at holde varmen, da et par klik på boost ventilen sender ydelsen over hvad en sådan er rated til

der er lavet 2 udtag på tanken, så en mulighed kunne være en walbro mere,
en til hvert rail med en regulator mellem dem på retur siden ?

her frygter jeg hvad der sker hvis 1 pumpe står af, set i forhold til et system med en pumpe der står af,,,burde vel være mere safe eller ?

sidste mulighed er vel en stor pumpe,,her er spørgsmålet så:
hvor store slanger, og hvilken pumpe?


kom glad med kritik og forslag :reading:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Share on FacebookShare on TwitterShare on DiggShare on RedditShare on DeliciousShare on TechnoratiShare on TumblrShare on Google+
Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2010, 19:39 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 10 okt 2003, 21:46
Indlæg: 4407
benzintryksregulatoren er først på overarbejde i tomgang, dvs når den ikke kan holde benzintryk nede i tomgang mere. måske det bliver nødvendigt med to.
mange pumper kan levere meget... hvis de er monteret fornuftigt. dvs tæt på tank, under og bag tank, med størst muligt Ø hele vejen ind i pumpe.
sæt du roligt en pumpe magen til på, altså så der er to om arbejdet. måske det bliver nødvendigt med to slanger hele vejen frem og tilbage. filtre er sandsynligvis også nødvendige at formere...


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2010, 20:02 
Offline
Moderator

Tilmeldt: 01 jan 1970, 01:00
Indlæg: 7414
HVis du kan høre det mindste kavitation(brusen, susen, etc) fra pumpen, så kan du godt regne med at kapaciteen på pumpen er væsentligt under optimalt.

Gode ansugningsforhold er alfa og omega hvis du vil bevæge dig på kanten.

Dobbelt op på det hele kan fikse mange ting, uden at bekymre sig om effektiviteten på de enkelte dele.

I teorien er det ikke så godt med to identiske regulatorer på samme system, men det kan måske godt fungere. Korrekt montering er af have den ene regulator som primær og den anden som sekundær med en smule forskel på trykket. DEt vil forhindre evt. problemer med selvsving mellem de to regulatorer.

_________________
Henrik
http://boost-it.dk
Citat:My experience tells me that once the cam with the lumpy idle is selected, the thinking mostly stops. Decisions then are based on lowest price, looks, ease of installation, coolness factor, the 'latest thing' syndrome, peer pressure, old wives tales, and bad advice.
Citat slut.
Hold kæft hvor er det sandt!


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2010, 21:40 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
Lqs:
det er pulserings dæmperen der ser ud som om den har det hårdt.

Henrik:
2 regulatorer ? forklar nærmere :-)
min tanke var at lægge en pumpe til indgang i hver rail, og de 2 udgange føres i en regulator som så går retur (ingen pulseringsdæmper)

to 8 mm slanger frem, og en retur i fornuftig dimension (12 mm) ?

----------------------------

mere info om kavitation ønskelig (for dummies) :roll:

overvejer også en 1 gallon tank i motorrummet, med 1 pumpe, som dog skal kunne levere til minimum 1000 hk
(vil rigtig gerne af med slangerne under bunden af bilen, og 2 pumper giver jo yderligere en stor slange)

dette kræver dog en del ombygning i maskinrummet, og her spiller økonomien desværre ind,,,der skal jo findes midler til en ny bagaksel og bøjle/bur inden "vi skal til det igen"

tillægs spørgsmål til 2 pumpe løsningen:
bør jeg købe 2 nye for at være sikker på de er lige gode/dårlige ?

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2010, 21:54 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
jeg ville nu nok samle fremløbet fra de 2 pumper til 1 stk 10mm slange som så deles oppe ved fuelrails.
så er du jo altid sikker på at min en af pumperne giver tryk til de 2 rails.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2010, 22:06 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
tjooee, men det vil stadig være en kraftig pludselig udmagring. hvis en pumpe står af.

er der kun 1, burde skidtet vel bare gå i stå uden nedsmeltning ?

men som sagt, søger info,, pt. har jeg kun min egen intution at gå efter, og well, den har ikke altid slået til :damn:

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2010, 22:17 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
Captain Slow skrev:
tjooee, men det vil stadig være en kraftig
pludselig udmagring. hvis en pumpe står af.

er der kun 1, burde skidtet vel bare gå i stå uden nedsmeltning ?

men som sagt, søger info,, pt. har jeg kun min egen intution at gå efter, og well, den har ikke altid slået til :damn:


hvis det er 2 stk kraftige pumper så kan 1 stk pumpe jo klare en del hk, så der er det jo kun i spidsbelastning at der vil være en risiko for en nedsmeltning.
ellers så skal der som du selv er inde på 1 stk stor pumpe til, eks en
Aeromotive A1000 eller en Aeromotive 11104 - Eliminator


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2010, 22:30 
Offline
Mester Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 maj 2009, 20:27
Indlæg: 1340
Geografisk sted: Horsens
jeg kører jo kun spids belastning :-)

tænkte også aeromotive,, har du fundet nogen til overkommelige priser ?

_________________
I love everything thats fast enough to do something stupid with


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2010, 22:44 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
nope :( de koster kassen her i dk, så det er nok en man selv skal hente hjem fra usa.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 10 nov 2010, 22:50 
Offline
Mester Medlem

Tilmeldt: 22 mar 2009, 12:49
Indlæg: 1248
www.pure-pf.com/webshop/ppf_webshop2/ca ... Path=31_51


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 39 indlæg ]  Gå til side Foregående  1, 2, 3, 4  Næste

Alle tider er UTC + 1 time


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg
Du kan ikke vedhæfte filer

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team